لیست قیمت و شرح خدمات سرویس تحقیقات کلیدواژهای مخصوص مشتریان طراحی وب شرکت دادهورزان
ساخت صفحه لندینگ قائم به فرد برای کلیدواژه به جای مقاله
تولید محتوای کیفی و تمرکز بر بالا بردن شایستگی سایت
برنامهریزی سئوی پایدار و ماندگار، نه موقت که به محض قطع بیفتد
فتح جایگاه نخست در سرچ هر کلیدواژه، در مقام مثل، چون یک رشته ورزشی است که ورزشکار (صفحه) منتخب کشور (سایت) شما، قصد دارد در رقابت جهانی با صدها هزار ورزشکار (صفحات) دیگر سایتها (کشورهای رقیب)، جایگاه نخست را نصیب خود کند. با این مثال، بهتر میتوان درک کرد که کسب بهترین رتبه در سرچ هر کلیدواژه، کاری سخت و طاقتفرساست و نیاز به تلاش و زحمت فراوان دارد. خصوصا وقتی که سایت شما بخواهد در صدها کلیدواژه، در صدر نتایج گوگل رتبه بگیرد، ناگفته پیداست که تولید محتوای این تعداد کلمه کلیدی، کاری تدریجی و زمانبر و پرهزینه خواهد بود. اینجاست که میفهمیم، چرا مهم است، که ابتدا مطمئن شویم، روی کلیدواژههای درستی سرمایهگذاری می کنیم. نکند پس از کلی زحمت کشیدن و صرف زمان و هزینه، در یک کلمه کلیدی، در صدر نتایج، بالا بیاییم، اما بعد بفهمیم که کلمه مذکور، چندان توسط مردم سرچ نمیشود و یا افرادی که با آن عبارت، سرچ میکنند و وارد سایت ما میشوند، مخاطب چندان خوبی برای کالا یا محصولات ما نیستند!
خوشبختانه، ابزارهای پیشرفتهای وجود دارد که میتوان، کلیدواژههای اصلی سایتهای رقیب را بررسی کرد و همچنین میتوان از خود گوگل، کلمات کلیدی پر تکرار، که در بستر زمان، نه در یک مقطع مشخص، توسط تعدادی زیادی کاربر، دائما و مستمرا، سرچ میشود را، استخراج نمود، آنها را بر اساس میزان سرچ اولویتبندی و مرتب نمود و کلیدواژههای خوب، سودزا، دارای صرفه اقتصادی و پربازده را، از کلیدواژههای نامربوط، غیراقتصادی، بیفایده و ضررده، تمیز داد. به همان میزان که اگر صفحهای از سایت شما، در کلیدواژهای خوب رتبه بگیرد، فایده و سود زیادی را، نصیب کسب و کار شما خواهد نمود، به همان ترتیب، اگر در کلیدواژهای نادرست در صدر نتایج پیدا شوید، برای شما اسباب زحمت خواهد شد و فارغ از پول و وقتی که برای تولید محتوای آن متحمل شدهاید و علاوه بر تحمیل هزینه اضافه بر پهنای باند و سرور شما، باعث میشود آدمهای نامربوط و یا نامناسبی با شما تماس بگیرند و وقت و پول شما به هدر برود.
وقتی پروسه تولید محتوا به هدف سئو، قرارا است لااقل، ۳ تا ۶ ماه به طول بیانجامد، معقول و منطقی است که قبل از آن، با صرف تنها یکی دو هفته وقت، ابتدا تحقیقات کلیدواژهای انجام شود تا مطمئن شوید، بر اساس یک استراتژی محتوایی درست، اقدام به تولید محتوای هدفمند خواهید کرد. بسیاری تولید محتواها که عمدتا هم، به هدف سئو اتفاق میافتد، چون تحقیقات کلیدواژهای در ابتدای آن چندان جدی گرفته نمیشود، صرفا منجر به آپدیتهایی روی سایت خواهد شد که گرچه نمیتوان گفت مطلقا برای سئو بیفایده است، اما اصلا ثمر و بهره وافری که تولید محتوای هدفمند، برای کسب و کار شما، به ارمغان میآورد را، نخواهد داشت.
تحقیقات کیلدواژهای، فرایندی چندمرحلهای و علمی است که در مقاطعی از آن، نیازمند مشارکت جدی و صرف وقت و دقت صاحب کسب و کار است. زیرا گرچه متخصص تحقیقات کلیدواژهای در دادهورزان، مجهز به ابزارهای حرفهای و مبتنی بر هوش مصنوعی روز دنیاست، اما مصلحت کسب و کار و زمینههای فعالیت و مربوط بودن یا نامربوط بودن کلیدواژه را، صاحب کسب و کار است که تشخیص میدهد. شما به عنوان صاحب کسب و کار، جدی بودن خود در رسیدن به نتیجه مطلوب در سئو را، با مشارکت فعال خود، در تحقیقات کلیدواژهای، به ما، نمایش خواهید داد. زیرا بعد از اتمام فاز تحقیقات کلیدواژهای و روشن شدن استراتژی محتوایی، عمدتا، بار تولید محتوا و سئو، بر دوش کارشناسان دادهورزان خواهد بود و به جز دریافت نظر رد و تایید، کمتر وقتی از شما، گرفته خواهد شد.
البته تحقیقات کلیدواژهای، صرفا محدود به تعیین کلیدواژههای هدف نیست، بلکه به تولید محتوای هر کلیدواژه هم کمک میکند. به عبارت دیگر، بررسی دامنه سرچهای مختلف کاربران و گویشهای مختلف یک کلیدواژه، نشان میدهد که مردم درباره آن موضوع، به دنبال چه جزئیاتی هستند و چه سوالاتی دارند و چه پارامترهایی برای ایشان مهم است. لذا همین عبارات مردم، ایدههای محتوایی را، به ذهن تولیدکنندگان محتوا، متبادر خواهد کرد که برای صفحه متناظر هر کلمه کلیدی، چند سکشن محتوایی در نظر بگیرند و به چه ترتیبی و با چه حالت نمایشی، محتوا را عرضه کنند تا بهتر نتیجه بگیرند.
زیرا قرار است در آینده، طی فرایند سئو، برای هر کلیدواژه منتخب، صفحهای مستقل، روی سایت ساخته شود که اصطلاحا، به آن «لندینگ کلیدواژه» میگوییم و تولید محتوای دست اول و با کیفیتی که در آن صفحه وارد میشود، باعث رتبه گرفتن آن، تا صدر نتایج گوگل، در هنگام جستجوی کلید واژه مذکور بشود. اما اگر بپرسید نتیجه فاز تحقیقات کلیدواژهای چیست، پاسخ میدهیم «پیشنهادنامه عملیاتی سئو» یا «سند راهبردی سئو و استراتژی محتوایی»، که دقیقا مشخص میکند، چه کلیدواژههای منتخبی، به چه ترتیبی، هر کدام در کجای برنامه زمانبندی، تولید محتوا و ساخت صفحه خواهند شد و ارزیابی دقیق زمان و هزینه پروژه سئو، برای شما تدوین و ارسال خواهد شد.ر
شما بهترین وبسایت را، با قویترین زیرساخت فنی سئو، از بهترین شرکت طراح وب کشور، دادهورزان، گرفتهاید. اما بهترین وب سایت هم، اگر مداوم بروزرسانی محتوایی نشود و آپدیت مستمر کیفی نداشته باشد، برای پیدا شدن در گوگل شانسی نخواهد داشت و بیبازدید موثر و بیرونق، مانند قصری خواهد بود که در وسط کویر ساخته شده است،جایی که هیچ جادهای به آن ختم نمیشود! اما آپدیت مستمر سایت و خصوصا تولید محتوای کیفی و هدفمند، کاری تخصصی است که بسیاری مجموعههای صاحب سایت، یا وقت آن را ندارند و یا نیروی متخصص آن را. در مواردی شاهد آن بودهایم که مشتری، گرچه مبلغ قابل توجهی، خرج طراحی سایت خود کرده، اما چون از بارور کردن سایت غفلت ورزیده، بعد از دو یا سه سال، وقتی مورد تماس همکاران ما، برای تمدید هاست یا پشتیبانیاش قرار گرفته، از ادامه تمدید هاست، استنکاف ورزیده و ابراز داشته است که من بهرهای از این وب سایت نبردم! البته راست میگوید و بهرهای نبرده است، اما این مربوط به قصور شرکت طراح وب نیست. طبعا چنین سایتی که هاست آن تمدید نشود، دان شده، از دسترس خارج خواهد شد و گرچه ما مقصر این رخداد نبودیم، اما آه حسرت را، از نهاد ما برمیآورد.
شرکت دادهورزان، تنها کانال بازاریابی خودش در جذب مشتریان خواهان طراحی سایت، منحصرا سئو است و در طول تمام 20 سال سابقه فعالیت خود در صنعت طراحی وب، از فرط کیفیت مشتریانی که از سئو جذب میکرده است و ظرفیت 8 پروژه قابل پذیرش در ماه آن، همیشه به خوبی با سئو، تکمیل میشده است، هیچگاه تن به دیگر روشهای بازاریابی، اعم از شرکت در نمایشگاهها، تبلیغات محیطی، پیامک انبوه، ایمیل مارکتینگ یا فعالیت در شبکههای اجتماعی نداده است. نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که کسب رتبه اول در صدر نتایج، در کلیدواژههای متعدد اصلی در صنعت طراحی وب، مویِّد دانش فنی بسیار بالای سئو در دادهورزان است. زیرا به گزاف نیست اگر ادعا کنیم، در بین میلیاردها میلیارد کلمه یا عبارت، مورد رقابت صاحبان کسب و کار و مشاغل در وب فارسی، برای رتبه گرفتن در صدر نتایج گوگل، رقابت در هیچ عرصهای، به سختی و تنگاتنگی رقابت، در کلیدواژههای صنعت طراحی وب، نیست! زیرا دقیقا رقابت آن، بین شرکتهای سئوکار و مدعی سئو است! اینکه ما نسبت به 1500 شرکت طراح وب دیگر، گزینه اول نتایج گوگل هستیم، علاوه بر تایید محکمی بر قوت و قدرت زیرساخت فنی سئوی ما، اثباتی غیر قابل تردید از دانش فنی بالا و اطلاعات بروز در حوزه سئو است.
ما از مدتها پیش در دادهورزان، آرزو داشتیم، که مزه بسیار شیرین سئو را، به نوعی به مشتریان عزیز خود بچشانیم و پا را، از صرف سایت خوب به مردم دادن، فراتر بگذاریم و بتوانیم مشارکتی موثرتر، در راستای هدف اصلی سایت، که رونق بخشیدن به کسب و کار است، انجام دهیم و خدمتی ماندگارتر از فقط طراحی وب خوب، به مردم عرضه کنیم. خوشبختانه بعد از دو سال تحقیق و مطالعه و کار متمادی، موفق شدیم پاسخی شایسته برای روش قابل تعمیم تولید محتوای تخصصی پیدا کنیم و با جذب و تربیت نیروهای متخصص و تدارک سامانههای نرمافزاری جهانی و فرایند سازی، بالاخره از 3 سال پیش تا به امروز، خروجی استاندارد و حساب شده، در عرصه خدمات سئو به مشتریان، داشته باشیم.
سرویس سئوی محتوایی، عبارت است از فعالیت دادهورزان، در تولید محتوای تخصصی و تقویت محتوایی موضوعی وب سایت به هدف سئو. این سرویس، در قالب یک پروژه چندین ماهه تا چندین ساله به مشتری ارائه میشود که بسته به تعداد کلیدواژههای منتخب او و نرخ تولید محتوای ماهیانه توافقی، ممکن است از یک تا چند سال، به طول بینجامد. این سرویس مطابق با قراردادی که منعقد خواهد شد، پرداختهای موعدی یک یا سه ماه یکبار خواهد داشت و لذا بسیار مهم است که مشتری بتواند، اثربخشی فعالیت، در بهبود عینی رتبه در گوگل را، مشاهده کند تا با موافقت پرداخت دوره بعدی، استمرار خدمات سئوی موثر را تمدید کند. ما در دادهورزان، به لطف خدا، به خوبی میدانیم، تنها وقتی سرویسی با کیفیتی را، با هزینه تمام شده قابل قبول و انجام منظم و گزارش عینی تاثیر به مشتریان ارائه دادیم، متقاعد میشوند که سئو و تولید محتوای مستمر خود را، به ما برونسپاری کنند. لذا مثل همیشه، به یاری خداوند، بنا را، بر سرویس موثر گذاشتهایم و حتی اگر الزام موثر واقع شدن سئو، باعث شود، روشی کاملا متفاوت با معمول دیگر فعالان این حوزه را، در پیش بگیریم و طبعا، زحمت بیشتری را بر خود هموار کنیم، راضی و دلخوش خواهیم بود که به هدف نهایی خود، که رونقبخشی موثر به کسب و کار مشتریان است، رسیدهایم.
در ارائه سرویس سئو به مشتری، سعی کردهایم، حداقل وقت و انرژی را از او بگیریم، تا برونسپاری به ما، بهتر مصداق پیدا کند و از آنجا که خدمات سئو، نه به صورت عمومی، بلکه تنها به مشتریان طراحی وب دادهورزان عرضه میشود، لذا مطمئن هستیم، تمام نکات مربوط به بهینگی، کارایی و سرعت لود، در زیرساخت فنی سایتی که قبلا توسط خودمان طراحی شده، لحاظ شده است. اگر مشتری تولید محتوا را، به ما برونسپاری کرد، خود ما، با ساخت صفحات لندینگ برای هر کلیدواژه و استفاده از منابع بینالمللی معتبر، برای تولید محتوای دست اول کیفی به روش ترجمه، کلمات کلیدی بدست آمده، از فرایند علمی تحقیقات کلیدواژهای را، پوشش محتوایی مکفی خواهیم داد و گزارش منظم روند انتشار محتوا و بهبود رتبه را، به مشتری خواهیم فرستاد، تا به لطف خدا، از مشاهده پله پله صعود سایت خود در نتایج، تا صدرنشینی در کلیدواژههای موثر، لذت ببرد.
ارزش کلمات کلیدی با هم برابر نیست. نرخ سرچ بعضی بالا و بعضی پایین است و همچنین شدت رقابت با دیگر سایتها، زیاد و کم دارد. کلیدواژههای پربازده اکازیون، آنهایی هستند که بیشتر سرچ میشوند ولی رقبای کمتری دارند.
شاید همه بدانند که با ابزار پیشنهاد کلیدواژه که گوگل در سرویس ادز خود بدست میدهد میتوان کلیدواژههای پر سرچ مردم را استخراج کرد. اما همه نمیدانند گوگل ابزار بهتر و به مراتب قویتری هم در اختیار میگذارد.
این صاحب کسب و کار است که با شناختی که از کسب و کتار خود و طیف مخاطبینش دارد میداند کدام کلمه کلیدی مورد سرچ مردم در حیطه کالا یا خدمات او میگنجد، برای او صرفه اقتصادی دارد، سودزاتر است.
ابزارهای ما برای استخراج کلمات کلیدی، منحصر و محدود به زبان فارسی نیست و امکان استخراج کلیدواژههای پرتکرار درسایر زبانها، نظیر انگلیسی و عربی و فرانسه و ... را دارد. تولید محتوا به زبانهای دیگر هم، برای ما میسر است.
گاهی عوامالناس کالا یا خدمات شما را با تعابیری به جز آنچه به ذهن شما می رسد جستجو می کنند لذا گرچه پرسش از صاحب کسب و کار درباره کلمات کلیدی خوب است اما باید سرچهای پرتکرار مردم را استخراج کرد.
بعضی کلیدواژهها بودار است و پوشش آن در سایت شما تبعات منفی به همراه خواهد آورد. مثل کلیدواژههای حاوی نام رقیب، که پوشش آنها و پیدا شدن سایت شما در صدر نتایج، میتواند دلخوری و یا گلایه ایشان را به دنبال بیاورد.
گاهی بعضی گویشهای کلیدواژهای عوامالناس، به قدری غلط است که پوشش آنها در سایت شما، میتواند باعث کسر شان وب سایت و بی سواد یا غیرعلمی تلقی شدن سایت شما، توسط متخصصین و رقبا شود.
در پوشش محتوایی کلیدواژهها و ساختن صفحات، باید اولویتبندی نمود و ابتدا از کلیدواژههای با نرخ سرچ ماهانه بالا، شروع به پوشش کرد و بعد از آن، به کلیدواژههای با سرچ کمتر پرداخت تا زودتر به نتیجه مطلوب برسیم.
گر جزو خانواده ما، یعنی مشتریان خدمات طراحی سایت وردینو نیستید، از ارائه خدمات شرح شده در این صفحه، به شما معذوریم. اگر سایت ندارید، باید ابتدا سایتتان توسط وردینو طراحی شود و اگر سایت خود را از شرکت دیگری گرفتهاید، باید تن به بازطراحی روی بسترهای استاندارد ما بدهید، تا در سلک مشتریان ما درآیید.
گرچه انجام تحقیقات کلیدواژهای توسط خودتان، به کل منتفی نیست، اما مزایای انجامش در دادهورزان، از این قرار است :
برای استخراج اصولی و علمی و حداکثری کلیدواژهها از گوگل، ابزارهای بینالمللی وجود دارد که ما در دادهورزان، بهترین آنها را به دلاری اشتراک داریم و استفاده میکنیم.
ما در دادهورزان، با ابزارهای خاص بینالمللی که در اختیار داریم کلیدواژههای موثر بهترین رقبا که هم اکنون بالاترین رتبهها را دارند استخراج میکنیم.
ما در تحقیقات کلیدواژهای، لحاظ دامنه جغرافیایی عرضه کالا یا خدمات مشتری را میکنیم و با عنایت به آن، کلیدواژههای موثر را استخراج میکنیم.
ما در دادهورزان، علاوه بر استخراج کلیدواژههای موثر و مرتبسازی از پربازدیدترین به کمترین، میزان محتوای لازم برای اخذ رتبه برتر در آن را ارزیابی میکنیم.
تک تک مراحل تحقیقات کلیدواژهای در دادهورزان، دارای راهنمای مرحله است و در هر مرحله متناسب با آن مرحله راهنمایی خواهید شد.
همچنین در صورت برونسپاری تحقیقات کلیدواژهای به ما، میتوانید از مشورت تخصصی کارشناس تحقیقات کلیدواژهای در دادهورزان بهرهمند شوید.
از کجا بدانید و اعتماد کنید که وردینو، واقعا در سئو متخصص است؟ خود شما به عنوان مشتری حتما از طریق سئو با وردینو آشنا شدهاید! زیرا تنها روش بازاریابی ما در 20 سال گذشته سئو بوده است. اما در پاسخ به سوال خوب شما و دلگرمی دادن برای اطمینان قلب، خاطرنشان میکنیم که مستحضرید اگر صاحبان کسب و کارها و مشاغل و وبسایتها در زبان فارسی برای پیدا شدن در صدر نتایج هنگام سرچ میلیونها میلیون حالت کلیدواژه در موضوعات مختلف با هم رقابت داشته باشند، رتبه گرفتن در هیچکدام از این واژهها، به سختی رتبه گرفتن در کلیدواژه های صنعت طراحی سایت نیست! زیرا دقیقا رقابت بین سئو فهمان و متخصصان این حوزه است. گروه داده ورزان در تمامی کلمات کلیدی عرصه کاری خود رتبه اول نتایج گوگل را داراست :
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
مشتری : یک فرم الکترونیک چندمرحلهای، سوالات استاندارد جهانی را، خواهد پرسید که مشتری با صرف یک ربع ساعت وقت، به آنها پاسخ خواهد گفت. وقتی نتیجه پرسشنامه نیازسنجی سئو، بدست همکاران متخصص ما رسید، چندزبانگی سئو، توان تولید محتوا و میزان مشارکت مشتری سنجیده میشود و فهرست کلیدواژههای اولیه مد نظر او بدست میآید و تکلیف طیفشناسی مخاطبین روشن میشود و سبک نوشتار و فراخوان عمل مشخص میگردد.
وردینو : بر اساس کلمات کلیدی اولیه، که مشتری در پاسخنامه نیازسنجی سئو فرستاده است، فرایند چندمرحلهای تحقیقات کلیدواژهای، شروع میشود تا با استفاده از ابزارهای روز دنیا، کلیدواژههای بهترین سایتهای رقیب، استخراج گردد و سپس از خود گوگل، چندین هزار کلمه کلیدی پر سرچ، بدست میآید تا بعد از تایید کلیدواژههای خوب توسط مشتری، رقابتسنجی شود و به تعدادی کلیدواژه مشخص پربازده برسیم که باید برای آنها محتوا تولید شود.
دادهورزان : کلیدواژههای منتخب خروجی فاز تحقیقات کلیدواژهای، سنجیده میشود تا معلوم گردد، برای کسب رتبه برتر در هر کدام، چه محتوایی با چه حجمی، میبایست تولید گردد. سپس در قالب پروپوزال زمان و هزینه، پیشنهادات سئوی ما به مشتری تدوین و ارسال میشود. پیشنهادات، شامل جدولی از زمانبندی تولید و انتشار محتواست که معلوم میکند طی چند ماه، در هر ماه با تولید چند مطلب، و با چه حجم از محتوا برای هر کلمه، چه کلماتی به نوبت پوشش داده خواهد شد.
مشتری : مشتری نهایتا یک پیشنهادنامه زمان و هزینه سئو را، برخواهد گزید و بدون تغییر و یا با اعمال جرح و تعدیلهایی آن را، نهایی خواهد کرد. بر اساس پیشنهادنامه مذکور، قرارداد خدمات سئو بین ما و مشتری، منعقد خواهد شد. در این قرارداد که کاملا دو سویه، منافع طرفین را لحاظ کرده است، حدود خدمات و وظایف شرکت دادهورزان و انتظارات مشتری، مشخص میگردد تا بر اساس ضمیمه فنی، طی فرایندی چند ماهه، بهبود رتبه و جایگیری در صدر نتایج، به ثمر بنشیند.
وردینو : کارشناسان تولید محتوای دادهورزان، بر اساس زمانبندی توافق شده در قرارداد سئو، هر ماه در مواعد زمانی معینی، محتوای متناسب با حجم تعهد شده برای کلیدواژه مشخص را، تولید میکنند و منتشر مینمایند. این محتوای تولید شده، که کاملا تخصصی عرصه کاری مشتری است در صفحه لندینگ متناظر، ورود داده میگردد تا صفحه مذکور در وب سایت منتشر شده و به گوگل معرفی گردد و سپس کش شده و در نتایج گوگل، رتبه بگیرد.
وردینو : همکاران متخصص سئو در دادهورزان، بر روند کش شدن صفحات مذکور و رتبه گرفتن و ارتقاء رتبه نتایج، نظارت میکنند تا اگر مشکلی پیش آمد، آن را ریشهیابی و مرتفع کنند و اگر صفحه در جایی توقف کرد، آن را بررسی کرده، راهحلی ارائه دهند که صفحه بتواند، بهبود رتبه را از سر بگیرد. بررسی بودجه کش گوگل، تثبیت نرخ آپدیت، حل رقابت داخلی صفحات با هم، نظارت بر ساختار لینکدهی و ناوبری و کنترل کیفی صفحات، بخش تکمیلی این فاز سئو است.
وردینو : برای ما مهم است که مشتری، عینا شاهد پیشرفت خود در نتایج و روند تدریجی صدرنشینیاش باشد، تا ضمن جلب اعتماد او و کاهش نگرانیهایش، هر سه ماه یکبار، مبالغ موعد ماهیانه را، با میل و اختیار، پرداخت و ادامه روند را تمدید کند. لذا هر ماهه گزارشات منظمی از روند بهبود مستمر و پیشرفت صفحات در نتایج و بالا رفتن دائمی و ارتقاء جایگاه صفحات هر کلیدواژه به مشتری ارائه میشود و اگر او تعارضی دید، همکاران ما پاسخگوی او خواهند بود.
وردینو : در صورتی که از مدت طی شده، نتیجه دید و گزارشات متقاعدکننده دریافت کرد و شاهد بهبود رتبه و کسب جایگاه در گوگل و رونق تدریجی کسب و کار خود بود، هر سه ماه یکبار، مبلغ مورد توافق بر اساس قرارداد سئو را تمدید خواهد کرد تا فرایند سئو، ادامه پیدا کند. تمدید سه ماه یکبار، اختیاری خواهد بود و هیچ اجباری در کار نیست و اگر مشتری مثلا سه ماه اول را پرداخت کرد و سپس از ادامه استنکاف ورزید، صفحات ساخته شده در همان سه ماه، روی سایت او باقی خواهد ماند.
به فرایندی که طی آن با مصاحبه با صاحب کسب و کار و بررسی سایتهای رقیب و بررسی عبارات پر سرچ مردم سعی می شود کلیدواژههای کسب و کار، استخراج و فهرست و اولویتبندی شود «تحقیقات کلمات کلیدی» و یا «تحقیق کلمات کلیدی در گوگل» گویند.
به فرایندی که طی آن با مصاحبه با صاحب کسب و کار و بررسی سایتهای رقیب و بررسی عبارات پر سرچ مردم سعی می شود کلیدواژههای کسب و کار، استخراج و فهرست و اولویتبندی شود «تحقیقات کلمات کلیدی» و یا «تحقیق کلمات کلیدی در گوگل» گویند.
کافیست فهرست اولیه ای از کلیدواژههایی که مد نظرتان هست را تهیه کنید. ما از طریق فرم نیازسنجی سئو، آنها را از شما خواهیم گرفت. به عبارتی فارغ از اینکه آیا این کلمات، کلمات خوبی است یا خیر، زیاد سرچ میشود یا نه، رقابت در آن زیاد است یا نه، صرفا فهرستی از آنچه میخواهید در آن، در صدر نتایج گوگل بالا باشید، برای ما ارسال کنید.
کلماتی کلیدی اولیه که به ما می دهید مهم هستند. زیرا ما بر اساس هر یک صدها یا هزاران کلیدواژه منشعب را پیدا میکنیم. لذا این کلیدواژههای اولیه، اهمیت به سزایی در انجام درست فرایند تحقیقات کلیدواژهای دارند. کلمات کلیدی اولیهای که به ما میدهید باید چند ویژگی داشته باشند :
منابعی که برای تامین کلمات کلیدی اولیه به کار می آید عبارتند از :
کلمه کلیدی منفی عبارتی است که شما نباید در آن در صدر نتایج پیدا شوید. زیرا گاهی کلمه یا عبارت مذکور :
باید توضیح دهیم که قبل از کوتاه یا بلند بودن عبارت کلیدواژهای، آنچه مهم است درست بودن کلیدواژه، متناسب با عرصه کاری شما و طیف مخاطبین شما و صلاح کسب و کار شماست. به عبارتی چه کلیدواژه بلند باشد یا کوتاه، اگر نامربوط باشد، اگر سرچکنندگان آن طیف خوبی برای کسب و کار شما نباشند. اگر وصل شدن سرچکنندگان به شما، صرفه اقتصادی نداشته باشد، کلیدواژه خوبی نیست. اما اگر کلیدواژهای، واقعا خوب است، چه کوتاه چه بلند، باید پوشش داده شود. اما اجازه دهید ابتدا تعریفی از کلیدواژه کوتاه و بلند بدست دهیم:
قبلا در پاسخ به سوالی دیگر، کلیدواژه کوتاه و بلند را تعریف کردیم و تفاوتهای زیاد این دو را، شرح دادیم. اما در عمل و حین فرایند سئو، به تشخیص ما در دادهورزان :
سایت شما داینامیک است و تعداد کلیدواژههایی که سایت شما، میتواند پوشش دهد، محدود نیست و هر زمان در آینده، امکان از سرگیری فعالیت سئویی و ساخت صفحات تازه برای کلیدواژههای جدید، وجود دارد. اگر خودتان بخواهید صفحات مذکور را بسازید و تولید محتوای دست اول کنید که فبها، اما اگر بخواهید دادهورزان، این کار را برای شما انجام دهد، ممکن است چون پروژه سئویی قبلی شما تمام شده و شما قصد انعقاد قرارداد جدیدی روی سئو با دادهورزان داشته باشید، ظرفیت تولید محتوای قابل پذیرش ما در واحد زمان، تکمیل شده باشد و لازم شود منتظر بمانید تا ظرفیتی خالی شود تا بتوانیم کار سئوی شما را از سر بگیریم. لذا، بهتر است سعی کنید در همین فاز تحقیقات کلیدواژهای امروز، تمام کلمات موثر در کسب و کار شما کشف شود، تا چیزی از دایره شمول بیرون نماند و هنگامیکه استراتژی محتوایی و زمانبندی تولید محتوای شما تعیین و توافق شد به ترتیب، نوبت به همه کلیدواژههای موثر برسد.
بله. کلیدواژهها شبیه موجودات زنده هستند و حیات و مرگ دارند. تولد یک کلیدواژه زمانی است که مردم گویشور به یک زبان مثلا فارسی، شروع میکنند در تعداد بالا و به صورت مستمر، آن کلمه یا عبارت را، در گوگل جستجو کردن، مثلا عبارت «طراحی سایت فروشگاهی» از حدود ۱۰ سال پیش و مرگ یک کلیدواژه هم، زمانی رخ میدهد که بنا به دلیلی، دیگر آن کلمه توسط مردم چندان سرچ نشود، مثل «طراحی سایت مانند ایستگاه» امروز که دیگر به واسطه شیپور و دیوار، سایت آگهیهای ایستگاه، به فراموشی سپرده شده است.
در اکثر موارد یکبار که تحقیقات کلیدواژهای صورت پذیرد کافی است. اما در مواردی که رقابتهای سئویی شدید است و کلیدواژهها زود به زود زاده میشوند و میمیرند، مثل صنعت طراحی وب، تجدید سالی یکبار تحقیقات کلیدواژهای موثر و مفید خواهد بود.
بله. مثلا در صنعت طراحی سایت، روزهای اولی که هنوز هیچ کسی سایت ندارد و عموم مردم نمی دانند سایت چیست و تعداد شرکتهای طراح وب به انگشتان دست نمی رسد، کلمه مورد رقابت بین همان چند شرکت معدود، «طراحی سایت» خواهد بود و مردم چندان کلمات بیشتری را در این حوزه جستجو نمی کنند. اما پنج سال بعد، وقتی تعداد بسیاری از مردم وب سایت دارند و تعداد شرکت های طراح وب هم بیشتر شده و دامنه این صنعت گسترش زیادی پیدا کرده، کلمات کلیدی نظیر «طراحی سایت دانشگاهی» و «طراحی سایت صنعتی» و «طراحی سایت فروشگاهی» هم در سرچ های مردم هویدا خواهد شد و عبارات کلیدی که قبلا دو کلمه ای بود، اکنون عمدتا سه کلمهای و خاص تر می شود. به همین ترتیب هفت سال بعد، همپای گسترش صنعت طراحی سایت و بالا رفتن بسیار تعداد شرکت های فعال، سرچ های مردم به عبارات چهار کلمه ای خواهد رسید نظیر «طراحی سایت دانشگاه آزاد» و «طراحی سایت صنایع غذایی» و «طراحی سایت فروشگاه مبل»
قانون مشخصی وجود ندارد. البته که گوگل چگالی کلمات و میزان تکرار کلمه کلیدی را زیر نظر می گیرد اما این موضوع یک فرمول ساده نیست که جواب سر راستی مثل ۵ تا یا ۱۰ تا برای آن وجود داشته باشد. ای بسا به اقتضای متن، لازم شود ده ها بار عنوانی در متن تکرار شود که هیچ خواننده از آن تکرار احساس چندش نکند و ای بسا در متن دیگری، سه بار تکرار عبارتی، کاربر را متوجه غیرطبیعی بودن و متعمدانه بودن آن تکرار نماید.
در واقع شما باید بی توجه به گوگل، واقعا صرفا برای کاربر بنویسید و قلم شما، قلم نویسنده ای توانا باشد که می تواند مطلب پر کشش و جاذبه و خواندنی را بیافریند و لذا اگر قرار است تکراری اتفاق بیفتد یا خیر، کاملا طبیعی این موضوع رخ خواهد داد و نیاز به هیچ تصنعی نیست و تصور اینکه هرچه تکرار عبارت کلیدی در متن بیشتر باشد گوگل بیشتر بها خواهد داد، تصوری کودکانه و ساده انگارانه از پیچیدگی کار گوگل است. این تعداد طبیعی و نرمال، در اکثر متون و مطالب، معمولا یک تا سه بار بیشتر نیست.
البته باید یکبار یا چندبار، کلیدواژه، به صورت عینی در محتوای صفحه اختصاصی خود تکرار شود. اما خوب است که دیگر گویشها یا حالات نوشتاری آن هم، به کار برده شود. نکته مهم و جالب توجه اینجاست که این اتفاق به صورت عادی و طبیعی رخ میدهد. یعنی وقتی شما در حال تولید محتوا، پیرامون یک موضوع هستید، کاملا طبیعی و نرمال، آن کلمه در مطلب، تکراری انسانی خواهد داشت. باید از هرگونه تکرار غیر طبیعی یا متعمدانه که از زیبایی متن بکاهد و ارزش آن را برای خواننده انسانی کم کند، پرهیز کنید. اصولا باید، برای کاربر انسانی بنویسید، نه برای ماشین گوگل. گوگل کار خود را بلد است.
اینکه چه زمانی ما، چند کلیدواژه را در یک صفحه واحد، پوشش محتوایی دهیم و کی برای هر یک، مستقل صفحهای بسازیم، بستگی به پارامترهای زیادی دارد :
بله. کافی است اگر مثلا کسب و کار مشتری که برای تحقیقات کلیدواژهای خود به ما مراجعه کرده، در شیراز است و صرفا توان ارائه کالا یا خدمات خود را در شهر شیراز و به همشهریان خود دارد، ما تمام کلیدواژههایی را در تحقیقات کلیدواژهای پیدا کنیم که منتهی به شیراز یا مقید به شیراز میشود. طبیعتا دامنه این کلیدواژهها بسیار محدودتر میشود و البته رقابت هم کمتر و رتبه گرفتن آسانتر خواهد شد.
بهتر است یک صفحه واحد در سایت، به هر کلیدواژه اختصاص پیدا کند، که محتوای اصلی سایت درباره آن کلیدواژه، منحصرا در آن صفحه، ظاهر شود. اما طبعا نمیتوان قانون کرد یا چنین قانونی را، در عمل چندان رعایت نمود که کلمات مذکور در دیگر صفحات یا مطالب سایت ظاهر نشود. اما باید، درباره میزان کاربرد آن کلمات، در دیگر صفحات، مراعات کرد. به ندرت پیش میآید تعداد تکرار کلمهکلیدی به صورت طبیعی در صفحهای غیر از صفحه اصلی خود، آنقدر زیاد شود که رقیب صفحه کلیدواژه شود. اما در صورت بروز اینگونه موارد هم، کافی است که کلمه کلیدی مذکور در صفحات دیگر، به صفحه اصلی کلیدواژه، لینک داده شود تا گوگل بفهمد صفحه اصلی کاندیدای رقابتهای سئو در دید صاحب سایت، کدام است.
کافی است آنها را، در مرحله تحقیقات کلیدواژهای حذف کنیم تا در فهرست کلمات کلیدی منتخب ما، برای تولید محتوا قرار نگیرند و حتیالامکان سعی کنیم، از کاربرد آن، ولو ناخودآگاه، در محتوای صفحات سایت، خودداری کنیم که البته این موضوع اخیر، به صورت صد در صد قابل انجام نیست و به هر حال، احتمال ظهور این کلمات، در نوشتار طبیعی ما در سایت، وجود دارد. البته نفس همین توجه داشتن، کمک خواهد کرد.
تفاوت خاصی ندارد. از همان ابزارها که برای کشف کیلدواژههای پر سرچ مردم در زبان فارسی استفاده میشود در زبانهای انگلیسی یا عربی یا دیگر زبان هم میتوان بهره برد. تازه معمولا ابزارهای جهانی کشفکلیدواژه، روی زبان انگلیسی، عملکرد بهتر و هوشمندانهتری نسبت به فارسی دارند. اما تحقیقات کلیدواژهای محدود به زبان نیست.
بله. گاهی موضوعی در شهری شناخته شده است و در شهر دیگر نه! گاهی اقتصاد و سطح مالی زندگی مردم شهری، به مراتب از شهر دیگر بالاتر است و لذا دامنه سرچهای متنوعتری خواهند داشت. همین اتفاق در زبانها هم رخ میدهد. قطعا دامنه تنوع سرچ مردم در زبان انگلیسی با بیش از دو میلیارد گویشور، بسیار متنوعتر از سرچهای مردم در زبان فارسی، تنها با دویست میلیون گویشور در سراسر جهان است.
البته مطلقا بیتاثیر نیست، اما دوره این کارها گذشته است. چنین کاری، علاوه بر اینکه دموده است، زشت هم هست و کاربر سایت را، آزردهخاطر میکند. بهتر است اکنون که قرار است تحقیقات کلیدواژهای و به تبع آن تولید محتوای کیفی اتفاق بیفتد، همه چیز شسته رفته و زیبا و با کلاس باشد و از روشهای چرک استفاده نشود.
پاسخ این سوال، بستگی به رقبا دارد. اگر در عرصهای هیچ رقیبی در میدان نباشد، ای بسا صرف درج عبارت کلیدی در صفحه، بدون هیچ توضیح اضافهای صفحه رتبه بگیرد! اما طبیعتا این حالت بسیار به ندرت پیش میآید و امروزه روز، بسیار دور از نظر است، عرصهای آنچنان بیرقیب مانده باشد که هیچ محتوایی درباره آن موضوع، تا کنون روی وب منتشر نشده باشد.
در اکثر مواقع، شما با یک محتوای کامل میتوانید رتبه بگیرید. اگر باهوش باشید ابتدا سایتهای رقیب را بررسی میکنید تا با چه حجم محتوایی رتبه گرفتهاند، کافی است شما محتوای کیفیتر و البته قدری طولانیتر تولید کنید تا آنها، قافیه رقابت را به شما ببازند. زیرا مهم است که هزینه تولید محتوا را لحاظ کنیم و جایی که با محتوای کمی میتوان رتبه گرفت، بیخود محتوای سنگینی را تولید نکنیم. اما اگر باهوشتر باشیم، به خود عبارت کلیدی نگاه میکنیم و فارغ از اینکه رقبا چه کردهاند سعی میکنیم کاملترین محتوایی که برای ما مقدور است و صرفه اقتصادی و توجیه زمانی دارد را، تولید کنیم. تا حتی اگر در آینده، رقابت در آن عرصه افزایش هم پیدا کرد، ما نخواهیم نگران افت و خیز رتبهمان باشیم و مطمئن شویم در صدر نتایج جا خوش خواهیم نمود.
البته. بازنگری محتوا هر یکسال یکبار خالی از لطف نیست. زیرا فارغ از رقابتهای سئویی، مقتضیات کسب و کار هم، به مرور زمان تغییر مینماید و اقتضا میکند هر از چندی، معمولا یکسال یکبار، مطالبی که روی سایت نوشتهایم را مروری بکنیم تا اگر بنا به خال روز، اصلاحی لازم دارد اعمال کنیم. اما به لحاظ سئو، پاسخ به این سوال، بستگی به میزان رقابت و شدت فعالیت رقبا دارد. معمولا هر سه ماه یکبار، توسط صاحب سایت، یک بررسی اجمالی، روی وضعیت رتبه صفحات انجام میشود تا اگر صفحهای که قبلا رتبه بالایی داشته، امروز به واسطه سایتهای رقیب، چند رتبه تنزل پیدا کرده است، دوباره با تقویت محتوایی و ایده گرفتن از همان رقبای پیش افتاده، رتبه از دست رفته خود را، باز پس گیرد.
طبعا به ترتیب کلیدواژههای پر سرچ به کلیدواژههای کم سرچ. یعنی باید ابتدا توان و همت و انرژی و پول را، صرف در تولید محتوا، برای کلیدواژههایی با نورم سرچ ماهانه بالاتر کرد. زیرا بالا پیدا شدن در این کلیدواژهها، منجر به بازده بیشتر و رونق بخشی محسوس به کسب و کار میشود. سپس بعد از پوشش کلمات کلیدی پرسرچ، میتوان سراغ کلمات کلیدی کم سرچ رفت و آن ها را هم پوشش داد.
بله. کلیدواژهها انواع دارند. انواع کلیدواژه عبارتند از :
کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی، عمدتا مرتبط با اشکال مختلف سرچ کاربران درباره محصولات فروشگاه است. گویشهای مختلف نام محصول، سرچ بر اساس نام برند، سرچ بر اساس کشور سازنده، سرچ بر اساس جنس محصول، سرچ بر اساس قیمت محصول و سرچ بر اساس دسته و مدل و نوع محصول از انواع تیپ کلیدواژههای فروشگاههای اینترنتی هستند.
خیر. فاز تحقیقات کلیدواژهای، ماهیتا وقت زیادی از مشتری خواهد گرفت تا در انتخاب صحیح کلیدواژهها مشارکت کند. اما فازهای بعدی که عمدتا بر عهده شرکت دادهورزان است نیازی به وقت گذاشتن شما ندارد و تنها هر ماه گزارشی برای شما ارسال میشود.
لینک شیت تحت وب گوگل را در مرورگر خود باز نکنید. بلکه ابتدا اپ گوگل شیت را روی گوشی خود نصب کنید، سپس لینک مذکور را کلیک کنید تا شیت، در اپ مخصوص خود باز شود. البته کلا کار کردن با شیت تحت گوشی قدری سخت است.
گاهی در فهرست منتخب کلیدواژهها که از بین چندین هزار کلیدواژه استخراج شده از گوگل بدست میآید، همچنان کلیدواژههای بد به چشم میخورد که ما در دادهورزان سعی میکنیم مشتری صاحب سایت را راهنمایی کنیم تا از انتخاب این کلیدواژهها و سئوی آنها منصرف شود. منظور ما از کلیدواژه بد، کلیدواژه با میزان سرچ پایین نیست. بلکه منظور از کلیدواژه بد کلیدواژهای است که حتی ممکن است بالا پیدا شدن در آن برای صاحب سایت بدون منفعت نباشد اما به عقیده ما کار صحیح و اخلاقی و درستی نیست.
در تلاش برای بدست دادن یک تعریف جامع برای کلیدواژه بد، باید بگوییم : «کلیدواژهای را بد تلقی میکنیم که محتوایی که صاحب سایت قصد دارد تولید کند و پوشش دهد، گرچه باعث شود در سرچ آن کلیدواژه رتبه بگیرد، اما با آنچه منظور و قصد اصلی سرچ کننده از سرچ این کلیدواژه بوده، فاصله مشهود دارد». مصادیقی از معیارهای ما برای تشخیص کلیدواژههای بد عبارتند از :
دادهورزان درباره کلیدواژههای بد به مشتری صاحب سایت راهنمایی و تذکر می دهد اما در صورت اصرار مشتری، از قبول سئوی آن کلیدواژه استنکاف میورزد.
بله. این امکان هست. ما این گونه کلیدواژهها را «غیر مستقیم» میگوییم. یعنی کلمات کلیدی که شما مستقیما همان کالا یا سرویس را ارائه نمیدهید اما وقتی کاربر سرچ کننده اش را جذب کردید سعی می کنید او را متقاعد سازید که از سرویس یا کالای جایگزین شما استفاده کند. مثال هایی از کلیدواژه غیرمستقیم عبارتند از :
همچنانکه می توانید در مثال های یاد شده ملاحظه کنید بر خلاف کلیدواژههای مستقیم، در کلیدواژههای غیر مستقیم ما دقیقا همان را که کاربر سرچ کرده نداریم اما سعی میکنیم او را متقاعد کنیم که نظرش را عوض کند. اما درباره کلیدواژههای غیرمستقیم، توجه به این نکات ضروری است :
منظور از کلیدواژه موثر، عبارات پر سرچ مردم است که توسط ابزارهایی خاص از گوگل استخراج میشود و اگر سایت شما در هنگام سرچ آن کلیدواژه، در صدر نتایج گوگل پیدا شود ایجاد مزاحمت برای شما نمی شود بلکه آورده تجاری و سود اقتصادی دارد و طیف سرچ کنندگان این کلیدواژه، دقیقا کسانی هستند که به لحاظ پتانسیل اقتصادی، توان خرید، محل سکونت، فرهنگ و آداب، در طیف مشتریان ایده آل شما جای میگیرند و کالا یا خدماتی که سرچ کردهاند دقیقا همان است که شما دارید و ارائه میدهید.
بله. کلیدواژه غیرموثر یعنی کلیدواژهای که ولو در صدر نتایج پیدا شوید به جز زحمت و دردسر برای کسب و کار شما چیز دیگری در پی نخواهد داشت.
مشخصا نیت سرچکننده کلیدواژه «مراکز روانشناسی نیشابور»، یافتن لیستی از مراکز روانشناسی در شهر نیشابور است که نهایتا با مقایسه آنها با هم، بتواند یکی را انتخاب و به آنجا مراجعه حضوری کند. لذا لزوما این کلیدواژه بدی برای شما نیست. زیرا شما هم یکی از مراکز روانشناسی در نیشابور هستید که قصد دارید نهایتا در آن صفحه، کاربر سرچکننده را به این نتیجه برسانید که بین آن مراکز، بهتر است به شما مراجعه کند.
گوگل قطعا در نتایج سرچ چنین کلیدواژهای، صفحاتی را به او نشان خواهد داد که چنین درخواستی را واقعا برآورده نمودهاند و حاوی فهرست مقایسهای از چنین مراکزی هستند. لذا اگر درخواست دارید صفحهای از سایت شما در چنین کلیدواژهای بالا بیاید، ما به ناچار مجبوریم، بر اساس اطلاعاتی که در اینترنت موجود است و توان جذب و جمعآوری آنها را داریم، از مراکز متعدد روانشناسی در نیشابور صحبت به میان آوریم.
همانگونه که مستحضرید قطعا ما برای هر عرصه یا مشتری، مثل فیزیوتراپی، یک متخصص این عرصه را، در داده ورزان استخدام نداریم! بلکه روش تولید محتوای تخصصی ما، توسل به ترجمه است. یعنی معادل انگلیسی کلیدواژه «درمان تنگی کانال نخاعی با لیزر» شما را، به گوگل میدهیم و از نتایج بهترین مراکز فیزیوتراپی دنیا در زبان انگلیسی، محتوا را به روشی علمی و با کیفیت، به فارسی فاخر، ترجمه خواهیم کرد.
اما از آنجا که ما متخصص این عرصه نیستیم، چندان اهل تشخیص در جدا کردن نیستیم و توان تمایز قائل شدن بین روشهای چندگانه را نداریم و حتی برای کمال محتوایی ما، بهتر است که تنوع حالات درمان ذکر شده در سایتهای مختلف بینالمللی، در محتوای ما بروز و ظهور یابد. همچنین، قطعا گوگل، کمال محتوایی که جامعتر بحث کرده است را، بالاتر خواهد دانست ، نسبت به محتوایی که صرفا یک روش خاص را، تبلیغ یا تشریح میکند.
اما درباره این نگرانی به حق شما، که اگر یک مشتری یا سرچکننده، محتوای ترجمه شده مذکور را، خواند ممکن است توقع متدی را از ما داشته باشد که نداریم و یا تجهیزاتی را بخواند و ببیند که در اختیار ما نیست و یا درباره روشی مطالعه کند که اصلا در ایران استاندارد یا دارای مجوز نیست! پاسخ ما به این دغدغهها، این است که شما فرصت کافی خواهید داشت، بعد از انتشار مطلب روی سایت و قبل از آنکه محتوا رتبه بالا بگیرد و در معرض دید تعداد زیادی کاربر واقع شود، آن را با صرف یک ربع ساعت زمان، روتوش و ویرایش کنید و بدون آنکه به اصالت یا حجم محتوای تولید شده ما، لطمه بزنید، مثلا در انتهای فلان پاراگراف بنویسید : «البته این روش اکنون توسط ما ارائه نمیشود یا در ایران مجوز داده نشده است!».
لذا به طور خلاصه، محتوایی که ما در صفحه کار میکنیم، برگرفته از وبسایتهایی از وب بینالمللی است که در کلیدواژه مذکور به توفیقات جهانی رسیدهاند. هدف تولید محتوای ما ارتقاء صفحه در کلیدواژه مذکور است. طبیعتا ما به ابعاد عمیق و تخصصی درمانهای مختلف فیزیوتراپی اشراف نداریم و شما با یک ویرایش ساده از مشکلات احتمالی آتی پیشگیری خواهید کرد.
پاسخ به سوال شما بستگی به میزان مشابهت کلیدواژهها دارد. مثالهای زیر را ببینید:
لازم به تذکر است گرچه ما روی تشخیص مشابهت بیش از حد دو کلیدواژه طی فرایند تحقیقات کلیدواژهای، حساس و با دقت عمل میکنیم، اما به هر حال ممکن است چیزی از نگاه تیزبین ما مغفول بماند، خصوصا در مواردی که با تعداد زیادی کلیدواژه مواجهیم. لذا اگر در پیشنهادات سئویی ما، بین دو کلمه، چنین مشابهتهایی تشخیص دادید، به ما تذکر دهید.
خیر. هیچ گیج شدنی برای کاربر اتفاق نمیافتد! باید توجه داشته باشید که ما صفحات متعدد در منوی سایت برای کاربری که در حال ناوبری و گردش در سایت است نساختهایم که مشابهت عناوین و محتوا برای کلیدواژههای نزدیک به هم، اسباب گیجی او شده باشد. بلکه کاربر دارد با سرچ فلان عبارت در گوگل، وارد یکی از این صفحات میشود و چون صفحات سئوی ما، لینکی به جایی دیگر از سایت ندارد، کاربر نمی تواند در سایت به گردش بپردازد تا به دیگر صفحات مشابه برسد! همچنین کاربر سرچ خود را به عبارت مشابه اصلاح نمی کند که علاوه بر فلان صفحه، بهمان صفحه را هم ببیند. لذا موضوع گیج شدن کاربر منتفی است.
هم بله و هم خیر. خیر به این معنا که اگر استفاده از شکل غلط املایی نگارش کلیدواژه باعث شود کاربر باسواد تصور کند که سایت شما و برند شما کم سواد یا بی اطلاع است طوری که خود سایت هم کلمه را غلط نوشته، طبیعتا خیر. نمی بایست این کار را بکنید. اما اگر منظور این است که بسیاری از عوام الناس، از سر بی سوادی یا کم دقتی یا سرعت، شکل درست و رسمی کلیدواژه را نمی نویسند و حالت غلط املایی از آن را زیاد سرچ می کنند، در چنین حالتی نگارش غلط کلیدواژه را در صفحه مزین به عنوان درست، چندین بار هنرمندانه طوری که خطای وب سایت تلقی نشود به کار می بریم و به این ترتیب بدون اینکه کاربر حس کند خود سایت هم اشتباه نوشته است، به گوگل کمک میکنیم که در هنگام سرچ حالت غلط هم در صدر نتایج پیدا شویم.
با افتخار، گروه نرمافزاری وردینو را به شما معرفی میکنیم. ما متخصصانی هستیم که در زمینهی ساخت نرمافزارهای کاربردی برای استفادهی عمومی فعالیت داریم. با بیش از ۱۵ سال تجربه در این زمینه، توانستهایم به عنوان یکی از برترین تیمهای تخصصی، راهکارهای نوآورانه و موثری را ارائه دهیم. اعتماد شما به ما، انگیزهی اصلی ماست تا بهترین خدمات را ارائه دهیم.
کارشناس فروش (داخلی 1) : 02191099534
کارشناس فنی (داخلی 2)
درحال حاضر وردینو درحال بروزرسانی میباشد ولی امکان خرید وجود دارد.
درصورتی که نیاز به راهنمایی یا خرید راحتر از طریق تماس تلفنی دارید، میتوانید با شماره
02191099534
تماس بگیرید.