لیست قیمت و شرح خدمات تولید محتوا و انتشار مطلب در رسانههای معتبر فارسی زبان کشور به صورت رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یعنی، مخاطبان رسانهای تصور کنند که یک گزارش بیطرف به آنها ارائه میشود، در حالی که آنچه آنها میبینند، میشنوند و میخوانند، در واقع یک آگهی و تلاشی سازمانیافته، برای ترغیب ذهن ایشان، به خریداری یک محصول یا استفاده از یک سرویس است. هم اکنون، اکثر سایتهای خبری پربازدید و مجلههای اینترنتی، رپورتاژ آگهی میپذیرند. یعنی قبول میکنند در قبال دریافت مبلغی، اعتبار رسانهای خود را، کمککار تبلیغ شما کنند. به عبارت بهتر، اگر شما محتوایی در قالب یک خبر، یک مقاله علمی، یا یک مصاحبه یا بررسی یک محصول یا سرویس نوشته باشید که غیرمستقیم، یعنی بدون اینکه معلوم باشد خودتان تعریف خودتان را میکنید، بلکه از قول آن رسانه، نقاط مثبت محصول یا سرویس خود را، بولد کنید، طوری که مطلب، بدون آنکه غیر صادقانه و یکطرفه و غیرمنصفانه باشد، اما ترغیب کننده خواننده به سمت شما باشد، آن رسانه حاضر میشود، آن مطلب را طوری منتشر کند که گویا خودش آن را نوشته و تایید کرده است.
انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت خبری یا مجله اینترنتی، با اختصاص صفحهای در سایت ایشان به شما صورت میگیرد که عنوان و مطلب و عکسهای ارسالی شما، طی پستی منتشر میشود. این مطلب، همچنین میتواند حاوی لینکی به سایت شما هم باشد. معمولا به دو هدف، متوسل به رپورتاژ آگهی میشویم:
البته ترکیبی از این دو هدف هم، ممکن است. شرکت وردینو ، با رسانههای مختلف خبری کشور و مجلههای اینترنتی پر بازدید و سرشناس، ارتباط کاری برقرار ساخته است و ایشان را در پنل خود دارد. با قواعد و روش هر کدام برای پذیرش رپورتاژ آگهی آشناست و بعد از مدتی تجربه، رسانههای خوشدست و خوشرفتار و صحیحکردار را از بقیه دستچین کرده است. بر اساس هدف شما از رپورتاژ آگهی و بررسی میزان فعالیت رقبای شما و بسته به موضوعی که در آن قصد رپورتاژ آگهی دارید، بعد از نیازسنجی و تجزیه و تحلیل، پیشفاکتورهای دقیق زمان و هزینه را به دست میدهد که شامل پیشنهادنامه کمپین رپورتاژ است. شمای مشتری هم، بر اساس سرعت دلخواه در گرفتن نتیجه و البته توان بودجهبندی خود، انتخاب خواهید کرد که بر اساس کدام پیشنهادنامه، به شما سرویس داده شود.
سرویس رپورتاژ، عبارت است از فعالیت منظم هر ماهه وردینو برای تولید محتوای کیفی در حجم مورد تایید رسانه، برای رسانههای توافق شده در آن ماه و تعامل با رسانه مذکور، جهت انتشار رپورتاژ و گزارشدهی رپورتاژهای منتشر شده، ماه به ماه به مشتری صاحب سایت. تولید محتوا، در رسانههای معتبر و پربازدید کشور، به لطف خدا چنان فاخر و با کیفیت، اتفاق میافتد که اسباب اعتبار نام و برند مشتری باشد و خواننده، واقعا از خواندن مقاله بهرهمند شود. استمرار ماه به ماه انتشار رپورتاژها، به مرور، باعث ازدیاد بکلینک به سایت و بهبود رتبه سایت در کلیدواژههای اصلی خواهد شد. دو پارامتر تاثیرگذار بر قیمت متوسط پرداختی ماهیانه مشتری برای این سرویس، یکی تعداد رسانهها یا همان نرخ رپورتاژ آگهی است و دوم تعداد ماه امتداد سرویس یا استمرار کمپین. در ارائه سرویس رپورتاژ به مشتری، سعی کردهایم، حداقل وقت و انرژی را از او بگیریم، تا برونسپاری به ما، بهتر مصداق پیدا کند.
محتوا را علاوه بر دست اول بودن، چنان با کیفیت و خواندنی و مفید فایده و موثر تالیف خواهیم کرد که خواننده متخصص، از خواندن آن لذت ببرد و احساس نکند وقت او بابت خواندن تلف شده است.
به خرج دادن هنر و سلیقه و خلاقیت در انتخاب موضوع برای تولید محتوا که هم با طیف خوانندگان رسانه فلان تناسب داشته باشد و هم با عرصه کاری مشتری مرتبط و هم تا حد ممکن جذاب باشد.
هر رپورتاژ یک تا چند عکس را میپذیرد که یکی به عنوان تصویر اصلی منتشر میشود.لذا تیم رپورتاژ ما، برای افزایش جذب بازدید موثر، تصویرسازی خلاقانه چشمنواز جذاب هنری میکند.
بهتر است رپورتاژها، در یک بازه زمانی طی ماه، به صورت هر روز یا هر چند روز یک رپورتاژ منتشر شوند که گوگل حساس نشود. مدیریت زمانبندی درست انتشار توسط تیم رپورتاژ صورت میگیرد.
تیم نویسندگان رپورتاژ، مبتنی بر آخرین قواعد کپیرایتینگ، متناسب با محتوا و طیف مخاطبین رسانه، عنوانی جذاب را انتخاب خواهند کرد که خوانندگان را ترغیب به کلیک و مطالعه کند.
فارغ از قواعد متفاوت و پذیرش هر رسانه، ما اسمگذاری سئو فرندلی تصاویر، بکارگیری تعابیر مختلف کلیدواژهای، ظرایف صحیح لینکدهی و منشن کردن نام برند را، رعایت میکنیم.
از آنجا که محتوا بعد از انتشار در رسانه معمولا قابل ویرایش نیست و به محض انتشار در رسانههای معتبر در معرض دید عموم کشور است، حتما قبل از انتشار، تایید مشتری را اخذ میکنیم.
وردینو، که همزمان چندین کمپین رپورتاژ فعال دارد، هنرمندانه بین کمپین مشتریان، همافزایی ایجاد و به جز لینک اصلی، لینکهای اضافه را، مصروف لینکدهی به دامنههای یکدیگر میکند.
حاضر به قبول انتشار رپورتاژهایی که به جای بالا بردن دیوار شما، دیوار رقیب شما را تخریب کند نیستیم لذا تولید محتوا در موضوعات منفی، تخریب گر وجهه رقیب یا ضد تبلیغ را نمیپذیریم.
علاوه بر رعایت ممنوعیتهای موضوعی بعضی رسانهها نظیر ارز دیجیتال و شرطبندی و لباس زیر و ... ما هم ممنوعیتهای داخلی داریم برای کار در موضوعات سیاسی، اسامی اشخاص.
در بین تعداد بسیار زیاد رسانههای خبری و مجلههای اینترنتی فعال، رسانههایی که بین مردم خوشنام نیستند و طرف ملت را نگرفتهاند و زرد محسوب میشوند را، از کمپینهای خود، کنار گذاشتهایم.
وردینو، صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده است، لذا به هدف بالا بردن قدرت جذب، متوسل به دروغ پردازی، اغراق بیش از حد، ادعای خلاف واقع و گزافهگویی و بیهودهسرایی نخواهد شد.
در مورد کلمات کلیدی کوتاه دو سیلابی، صرف تولید محتوای فاخر، رتبه بالا به دست نمیآید و باید بکلینک موضوعی مرتبط در رپورتاژها داده شود تا بتواند صدرنشین نتایج گوگل شود.
افزایش تردد باتهای خزنده گوگل در سایت شما، به واسطه لینکهای داخل رپورتاژ رسانههای معتبر، باعث میشود صفحات جدید محتوایی سایت شما سریعتر از سابق کش و بررسی شوند.
قدرت دامنه عددی بین حداقل ۱ تا حداکثر ۱۰۰ است که بسته به تعداد لینکی که دامنه شما از سایر دامنهها گرفته به دست میآید. بالا بودن قدرت دامنه به سئوی همه صفحات کمک میکند.
اشاره به نام فارسی یا انگلیسی برند شما، در متن رپورتاژ، که به آن Mention میگویند باعث بالا رفتن اعتبار نام برند شما میشود و گوگل سایت اختصاصی برند شما را بالاتر نمایش میدهد.
باتهای گوگل، دائما در حال خزیدن در رسانههای معتبرند. هم به علت نرخ آپدیت زیاد و هم به علت پربازدید بودن. گرفتن لینک از رسانهها، باعث هدایت بیشتر باتها به سایت شما میشود.
اگر محتوا و لینکدهی در رپورتاژ طوری هنرمندانه صورت پذیرد که واقعا درصدی از خوانندگان کلیک کنند و به سایت هدایت شوند، این افزایش ترافیک، تاثیر مثبت سئویی اندکی خواهد داشت.
اگر جزو خانواده ما، یعنی مشتریان خدمات طراحی سایت شرکت وردینو نیستید، از ارائه خدمات شرح شده در این صفحه، به شما معذوریم. اگر سایت ندارید، باید ابتدا سایتتان توسط وردینو طراحی شود و اگر سایت خود را از شرکت دیگری گرفتهاید، باید تن به بازطراحی روی بسترهای استاندارد ما بدهید، تا در سلک مشتریان ما درآیید.
مزایای برونسپاری سئوی خود به وردینو نسبت به جای دیگر، از این قرار است :
در تنظیم سرویس و ساخت فرایندها، سعی شده حتیالامکان کمترین زمان و توجه را از مشتری صاحب سایت بطلبد تا منطق برونسپاری او به یک شرکت متخصص مخدوش نگردد.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
اگر مشتری سوالی داشته باشد، ابهامی برای او پیش آید، مشورتی بطلبد یا تعارضی ببیند، همکاران متخصص ما در پشتیبانی، پاسخگوی سوالات و آماده راهنمایی او خواهند بود.
به صورت منظم و سیستماتیک، گزارشاتی از روند پیشرفت پروژه سئوی مشتری، به وی داده خواهد شد تا هم مطلع باشد و هم نتیجه پیشرفت کار و بهبود نتایج را مشاهده کند.
در تولید محتوای تخصصی و کیفی و اصیل، در عرصه کاری مشتری، از بهترین و معتبرترین منابع بینالمللی، که هم عرصه کار مشتری یا در فیلد مشابه هستند استفاده میشود.
مشتری به اختیار و نه به اجبار، هر یک ماه یکبار، مبلغ دوره یکماهه بعدی را پرداخت میکند تا روند تولید محتوا و پوشش کلیدواژههای جدید و رتبه گرفتن در گوگل ادامه پیدا کند.
بله. البته که لازم است برای بیشینه کردن تاثیر سئویی رپورتاژ، حتما لینک مقصد، جایی با محتوای بهینه شده سئویی نسبت به کلیدواژه کوتاه باشد. در این راستا، ممکن است حالات زیر پیش بیاید :
اما اگر هیچ یک از حالات فوق صادق نبود، دادهورزان خودش اقدام به ساخت یک صفحه لندینگ با محتوایی فاخر برای آن کلیدواژه کوتاه خواهد کرد. هزینه تولید محتوا و ساخت این صفحه به قرینه قرارداد چندین ماهه کمپین رپورتاژ از مشتری اخد نخواهد شد و در واقع اشانتیون ورود در سرویس رپورتاژ خواهد بود.
گرچه نیازسنجی سئو واحد است، در اکثر قریب به اتفاق اوقات، هدف از کمپین رپورتاژ سئو است. اما این سرویس را از سئوی محتوایی تفکیک کردهایم و پیشنهادنامههای آنها هم به صورت مجزا تخمین و ارزیابی میشود زیرا :
بله. این امر محتملی است و در سوابق کار ما با رسانه زیاد پیش میآید که رسانهای محتوای تدوین شده را بنا به دلایل مختلف قبول نکند. البته اگر اشکالات وارده از طرف رسانه به محتوا، قابل بررسی و رفع اشکال باشد این کار را خواهیم کرد و بعد از اصلاح دوباره از رسانه تقاضای انتشار میکنیم. اما در بعضی موارد ناچار میشویم کامل محتوایی از نو تدوین کنیم و یا رسانه را عوض کنیم. در عوض کردن رسانه ممکن است مبلغ رسانه جایگزین شده نسبت به قبلی کمتر یا بیشتر باشد که حساب کتاب آن را نگه میداریم و در ماه بعد به صورت مستدل، با مشتری که طلبکار یا بدهکار شده است تسویه خواهیم کرد.
بله. گوگل به صراحت اعلام کرده است که لینکی که شما بابتش پول پرداخت کنید، خلاف است و اگر گوگل بفهمد، آن لینک را بیاثر میکند. ما هم در دادهورزان بسیار اصرار داریم که خلاف دستورالعمل گوگل کاری نکنیم و متوسط به روشهای کلاه سیاه سئو نشویم. قطعا بهترین نوع لینک، لینک ارگانیک است که بدون هیچ تلاش معنیداری از سمت شما، کاملا خودجوش توسط صاحبان سایر سایت ها به صفحات سایت شما لینک داده شود. مثلا به این دلیل که شما واقعا محتوای فاخری دارید. اما اینجا باید به چند مهم اشاره کرد:
بهتر است که کمپین بر یک کلیدواژه اصلی متمرکز باشد. در حالتی که دو یا سه کلیدواژه اصلی داشته باشیم به شرط آنکه مشتری پیشنهادنامه شامل ۹ رسانه-محتوا در ماه را خریداری کند میتوان هر ماه، ۳ رسانه-محتوا را به هر یک از کلیدواژههای اصلی اختصاص داد. اما اینکه مشتری پیشنهادنامه ۳ محتوا-رسانه در ماه را خریداری کند و انتظار داشته باشد هر ماه یکی از رسانه-محتواها به یکی از کلمات کلیدی اصلی اختصاص یابد نرخ کافی نخواهد بود.
در مورد تعداد کلیدواژه بیشتر از ۳ تا توصیه مجرب ما این است که بعد از اتمام کامل یک دوره و نتیجه گرفتن از کمپین رپورتاژ آن یک یا ۳ کلیدواژه اصلی، با ادامه دادن کمپین سراغ بکلینکسازی برای سایر کلیدواژهها برویم.
تعداد لینک مجاز برای درج در هر رسانه، بستگی به مقررات آن رسانه دارد. معدودی از رسانهها صرفا یک لینک را مجاز میشمرند. اما معمولا تا ۳ لینک را اجازه میدهند. تعداد اندکی هم ممکن است اجازه بیش از ۳ لینک را بدهند. بعضی از رسانهها که اجازه چند لینک را میدهند شرط میکنند که لینک ها به دامنه های مختلف باشد نه یک دامنه. اما به لحاظ قواعد سئو، ولو رسانه اجازه درج تعداد لینک بیشتری را بدهد، صرفا یک لینک به دامنه سایت شما و به مقصد صفحه لندینگ کلیدواژه اصلی، داده میشود. یعنی بیش از یک لینک به سایت شما لطف سئویی ندارد.
اینجاست که دادهورزان ابتکاری هوشمندانه به خرج داده است و نوعی همافزایی بین مشتریان متعددی که همزمان در حال استفاده از سرویس رپورتاژ هستند به وجود آورده است. برای درک بهتر مثالی میزنیم:
البته در بعضی رسانهها میتوان لینک لخت یا Naked URL درج کرد که ما از لینکدهی به این صورت به شما دریغ نخواهیم کرد و سیستم مدیریت محتوای بعضی از معدود رسانهها، Naked URL را به صورت اسنیپت و لینک واقعی قابل کلیک به نمایش میگذارد که علیحده است.
سوال خوبی است. مثلا اگر مقاله منتشره تحت کمپین شما ۳۰۰۰ کلمه محتوا لازم داشته باشد بدنه کلی مقاله و بخش اعظم کلمات مرتبط با موضوع مقاله است که مرتبط با کلیدواژه اصلی مدنظر شماست. و اینجاست که معنی لینک اصلی را بهتر متوجه میشوید. یعنی لینکی که نه تنها از خوشجاترین مکان مقاله به سایت شما داده میشود بکه با کلمهای کاملا مرتبط با موضوع کلی مقاله به شما لینک داده میشود که ارزش سئویی بالاتری نسبت به سایر لینکها دارد.
اما در راستای همافزایی و برای لینکدهی به سایرین از مقاله شما، بیگدار به آب نمیزنیم و یک دفعه کلمهای نامربوط را وسط مقاله شما نمیآوریم! بلکه هنرمندانه و خلاقانه، با تکیه بر تجربه بالای نویسندگی، بدون اینکه به بدنه اصلی مقاله شما آسیب بخورد و خواننده شما تعجب کند، طوری «تقاطع موضوعی» درست میکنیم و یک تا چند پاراگراف با کلماتی که مرتبط با موضوع آن مشتری دیگر است میآوریم و در جایی هنرمندانه، کلمه کلیدی او را به سایتش لینک میکنیم. البته ممکن است نتوانیم بین دو موضوع دو مقاله از دو مشتری، به ایده «تقاطع موضوعی» قابل قبول برسیم و گاهی گریز زدن به موضوع دیگر در وسط مقاله شما ناممکن میشود.
آنچه مهم است این است که هرگز به روح کلی مقاله لطمه نمیزنیم و برای لینک خارج کردن حاشیهای متن اصلی را دچار مشکل نمیکنیم، فخامت و کیفیت قلم را نادیده نمیگیریم و حاضر به گیج کردن خواننده نمیشویم. بلکه چنین کاری را هنرمندانه انجام میدهیم. البته اصلی که میتواند هرگونه نگرانی شما را در مورد همافزایی پایان دهد، این است که در این سرویس، شما مقالات را قبل از انتشار، بررسی خواهید کرد و اگر با روشی که ما علاوه بر شما، به جایی دیگر لینک دادهایم مشکل داشتید به ما منتقل خواهید کرد تا اصلاح کنیم.
میتوانید نمونه هنرمندانهای از بکارگیری این روش را در مقاله «ترغیب به محتواسازی توسط کاربران در طراحی سایت» منتشر شده در رسانه «مجله اینترنتی ستاره» ببینید که کمپین متعلق به خود شرکت دادهورزان بوده است و کلیدواژه اصلی «طراحی سایت» که از بهترین جای مقاله، یعنی یکی از تیترهای H2 تحت عنوان «نکات طراحی سایت مبتنی بر …» خارج شده است. اما بدون لطمه زدن به روح کلی مقاله، ذیل عنوان «بزرگترین چالش سایتهای “محتوای تولید شده توسط کاربر”، موضوع مرغ و تخم مرغ» عبارت «صادرات تخم مرغ به روسیه» به صفحه لندینگ کلیدواژه یک مشتری دیگر لینک شده است.
بعضی رسانهها اجازه میدهند که شما در یک یا چند جا از محتوای خود، لینک لخت یا Naked URL درج کنید. منظور از لینک لخت یا Naked URL، این است که بدون استفاده از تگ A Href که برای لینکدهی استفاده میشود، صرفا حالت نوشتاری یک آدرس کامل از صفحه سایت شما، در جایی از متن، درج شود. چون ما در مقاله ارسالی این آدرس را به همان مقصد لینک نکردهایم، لذا رسانه آن را به عنوان یک لینک محسوب نمیکند و رسانه هم عینا همان عبارت انگلیسی، یعنی آدرس صفحه را در متن مقاله درج میکند.
این لینک برای کاربران قابل انتخاب کردن و کپی کردن و پیست کردن در نوار آدرس مرورگر است. اما گوگل متوجه این آدرس میشود و میفهمد که این یک آدرس اینترنتی است و گرچه آن را یک لینک حساب نمیکند، اما امتیاز سئویی اندکی برای آن قائل میشود. ما از لینکدهی به این صورت به شما، در رسانههایی که لینک لخت را قبول میکنند دریغ نخواهیم کرد و البته سیستم مدیریت محتوای بعضی از معدود رسانهها، Naked URL را به صورت اسنیپت و لینک واقعی قابل کلیک به نمایش میگذارد که امری علیحده و خیلی مثبت است.
خیر. اتفاقا برای حساس نکردن گوگل روی خریداری شدن لینک پولی، بهتر است هر بار به تعبیری و از جاهای مختلف مقالات و به اشکال متفاوت به شما لینک داده شود. به عبارت دیگر در مثال کمپین رپورتاژ آگهی که برای سایت دادهورزان برویم:
لینکی را در مقاله-رسانه، لینک اصلی میگوییم که این چند ویژگی را داشته باشد:
اگر رسانهای فقط اجازه یک لینک داده باشد، آن یک لینک طبیعتاً به صورت لینک اصلی استفاده خواهد شد. اما بنا به تعریف فوق، لینک فرعی، لینکی است که :
لینکهای فرعی برای همافزایی استفاده میشود.
لینک انواع فراوانی دارد. اما رایجترین و بهترین نوع لینک به لحاظ سئو، لینک های Dofollow یا همان Follow در واقع اجازه ی رصد شدن لینک و ورود به آدرس مقصد را به موتورهای جستجو میدهد. لینک ها بطور پیشفرض فالو هستند. اما اگر از لینک Nofollow استفاده شود یعنی ادمین سایت در واقع به موتورهای جستجو گفته است در لینک و آدرس مقصد خزش نکند و اعتباری به سایت مقصد ندهد. لینکهایی که ما در رپورتاژ استفاده میکنیم همه از جنس لینکهای Dofollow یا همان Follow هستند.
در کل و به صورت معمول ۳ تا ۶ ماه طول میکشد تا بشود ارتقاء رتبه عینی صفحات در گوگل را مشاهده کرد اما توصیه ما به مشتری قرارداد لااقل یکساله است.
پاسخ این سوال بستگی به عرصه کاری شما، کلیدواژههای انتخابی و میزان فعالیت رقبای شما دارد. اگر همصنفیهای فعال در عرصه کاری شما، توجه چندانی به رپورتاژ و سئو ندارند، شما میتوانید با یک فعالیت خوب یکباره رپورتاژ، رتبه بگیرید و با استمرار یکساله، سایت خود را در گوگل بالا بکشید و چون اصلا، نگران رقبا نیستید، وقتی به رتبه دلخواه در اکثر کلیدواژهها رسیدید، این روند را متوقف کنید. زیرا تا جایی که رقیبی قدرتمند با کمپین رپورتاژی قویتر از شما پیدا نشود، رتبه شما در صدر نتایج، محفوظ باقی خواهد ماند.
اما آنچه واقعا در عمل اتفاق میافتد، این است که ولو هم صنفیهای شما، خیلی پیش از شما، متوجه اهمیت رپورتاژ نشده باشند و حتی، اگر هم اکنون، رقبای چندانی در این زمینه نداشته باشید، دیری نخواهد پایید که سر و کله رقبای جدید و تازه نفس پیدا خواهد شد که ای بسا، از سایت خود شما، الگو گرفته باشند و شروع به فعالیت خوب و کیفی رپورتاژی کنند. لذا تقریبا با قاطعیت میتوان گفت در اکثر مواقع، فعالیت رپورتاژ، یک کار پایدار و دائمی است که نمیبایست ترک شود و استمرار در انتشار رپورتاژ، میتواند تضمینکننده رتبه پایدارتری، برای سایت شما باشد.
البته بعضی هم الگوی سینوسی دارند. یعنی مدتی به رپورتاژ و بهبود رتبه میچسبند و هنگامی که به صدر نتایج برگشتند، رپورتاژ دهی را متوقف میکنند تا نوبت بعدی که دوباره احساس کنند، پایین آمدهاند و لازم است، مجددا فعالیت خود را افزایش دهند. اما وقتی شما از کاری مثل رپورتاژ، اینقدر فایده میبرید و با هزینهای نه چندان زیاد، توجه بسیار و سود قابل توجهی، نصیب کسب و کار شما میشود، چرا باید بخواهید آن را متوقف کنید؟
سوشیال سیگنالینگ یا فعالیتهای هدفمند در شبکههای اجتماعی، که عمدتا به هدف برندسازی و جذب مخاطب با بالا بردن ضریب توجه و افزایش فالوور اتفاق میافتد، خودش مستقل از سئو، روشی بروز و موثر برای بازاریابی است. اما بله. این خوب است که شما محتوای منتشره در رسانه های معتبر را در در شبکههای اجتماعی خود بازانتشار دهید. البته منظور از باز انتشار گذاشتن عکس و خلاصه مطلب و دعوت از خواننده برای خواندن ادامه محتوا در لینک رسانه مذکور است. خصوصا اگر با این کار، بازخورد خوبی از مخاطبین بگیرید و مطالب و پست های شما که حاوی لینکهایی به صفحات آن رسانه هستند، زیاد توسط مخاطبین بازنشر و اشتراکگذاری شوند، روی بهبود سئوی آن صفحات و طبعا بالا رفتن ارزش بک لینک شما و ارتقاء رتبه نسبت به رقیبانی که چنین فعالیتی ندارند، موثر خواهد بود.
شما در زمان تایید پیش فاکتور رپورتاژ فرصت داشتهاید که هم تعداد رسانهها و هم ترتیب زمانی پوشش دهی محتوایی آنها را تغییر دهید. اما ملاک عمل ما پیش فاکتور نهایی است و اکنون که در میانه راه دریافت خدمات رپورتاژ از ما هستید تغییر ترتیب اولویتدهی رسانهها به صلاح نیست و نظم کاری ما را تحتالشعاع قرار میدهد.
توجه داشته باشید که سورت اولیه یا همان ترتیب پیشفرضی که در پیشفاکتور نهایی مورد تایید شما آمده است، بر اساس بررسی ما درباره میزان اثربخشی رسانه است. یعنی در نظام کاری ما، رسانههای قویتر، به علت ضریب اثربخشی بالاتر در صدر فهرست قرار می گیرند و در ماه های ابتدایی پوشش داده میشوند. تغییر این ترتیب را توصیه نمیکنیم.
گرچه منطق ما ماهانه است. برای سهولت کار مشتری در مباحث حسابداری هر یک ماه یکبار پرداخت صورت خواهد پذیرفت. بسته به خروجی فاز نیازسنجی سئو و بر اساس توافقی که با خود شما، در سند راهبردی پیشنهادنامه سئو، اتفاق میافتد، مشخص میشود که دادهورزان باید چند رسانه را برای شما ماهانه کار کند. بر همین اساس میزان مبلغ هر یک ماه یکبار مشخص میشود.
بله. در مورد بعضی شرکتهای به اصطلاح سئوکار، درست شنیدهاید! در روشی خاص از سئو، که اصلا مورد قبول دادهورزان نیست و آن را مطابق با سئوی استاندارد جهانی نمیبیند و منصفانه و خیرخواهانه و اخلاقی هم نیست، بعضی شرکتهای سئوکار ایرانی، به جای بالا بردن شایستگی سایت شما با تقویت محتوایی، ادعا میکنند ما کاری به سایت شما نداریم. بلکه محتوای تولیدی خود را، در رسانههای آنلاین، مانند سایتهای خبری و مقالهای، به صورت رپورتاژ، منتشر میکنیم و از آن مطالب، به صفحات سایت شما لینک میدهیم. به این روش گرچه مشتری در کلمه کلیدی لینک شده، در گوگل بالا میآید، اما نه به خاطر کیفیت بالای محتوای آن صفحه از سایت، بلکه به علت لینکهای متعددی که با آن کلیدواژه، از دیگر سایتها، به صفحه مذکور از سایت شما داده شده است!
در این روش اگر روزی، صاحب سایت تصمیم گرفت، دیگر قرارداد رپورتاژ را با شرکتهای مذکور تمدید نکند، طبیعتا ایشان، دیگر مقالهای در وب سایتهای خبری با لینکی به سایت مشتری منتشر نخواهند کرد. تا اینجای کار طبیعی است. اما نکته این است که صاحب سایت میبیند رتبه صفحاتش در کلیدواژهها، به ناگاه افتاد و از صدرنشینی نتایج، سقوط فاحش کرد! زیرا عملا هیچ به شایستگی محتوایی صفحات سایتش افزوده نشده، بلکه محتوا در سایتهای دیگر کار شده و به واسطه آن لینکها بوده که سایت مذکور در صدر نتایج بالا بوده. وقتی انتشار منظم لینکها قطع شود، طبیعتا سایت مذکور سقوط خواهد کرد!
این روش «من در آوردی ایرانی» در سئو، البته یک سود آشکار برای شرکت سئو کار دارد و آن وابسته نگه داشتن مشتری، به خدمات سئوی خود است و مشتری که از سقوط رتبه خود میترسد، باید تا ابد، ماهیانه مبلغی را به شرکت سئوکار پرداخت کند! اما به عقیده ما این روش، غلط و غیر اخلاقی است. روش درست که در دادهورزان اعمال میشود، این است که ما مبلغ دریافتی از مشتری بابت خدمات سئوی محتوایی را، صرف در تولید محتوای کیفی و انتشار در سایت خود او میکنیم. لذا بر فرض که مشتری مثلا بعد از ۶ ماه، از ادامه تمدید قرارداد سئو، بنا به هر دلیلی سرباز زد، نتیجه کار آن ۶ ماه از دست نخواهد رفت و رتبهای که در کلمات پوشش داده شده گرفته ،ماندگار خواهد ماند. نهایتا مشتری با عدم تمدید، رتبه گرفتن در کلیدواژههای جدید را منتفی کرده است، نه اینکه رتبه سابق خود در کلمات پوشش داده شده و پرداخت شده را هم، از دست بدهد!
البته یک افت رتبه اندک که بعد از یکی دو سال و در اثر آپدیت نکردن محتوا و ظهور رقبای تازه نفس رخ میدهد طبیعی است و با سقوط رتبه، که در روش قبل ذکر شد، متفاوت است.
پاسخ این سوال بسته به نرخ رسانه-محتوای انتخاب شما دارد:
خیر. هر چقدر شما توان هزینه کرد برای رپورتاژ داشته باشید امکان ادامه وجود دارد.
خیر. آموزش نکات رپورتاژ موضوعی تخصصی و زمانبر است و اگر ادمین سایت خواست یاد بگیرد بایست وقت علیحده ای را صرف کند و منابع آنلاین آموزشی زبان اصلی را بخواند تا با اصول و قواعد سئو آشنا شود. این منابع رایگان یا غیر رایگان روی وب موجود است. همچنین مشتری تحت پشتیبانی خدمات طراحی وب، که سرویس های سئوی یا رپورتاژ ما را ابتیاع نکرده است، نمی تواند ذیل طرح سوال، یا تقاضای راهنمایی در سامانه تیکت پشتیبانی، اهداف آموزشی را دنبال کند.
اما در عین حال برای اینکه حسن نیت خود را به مشتری نشان دهیم تا بفهمد ما از ارتقاء سطح مهارتهای او استقبال میکنیم تمپلیت ایمیلی تحت عنوان «نقشه راه آموزش سئو و تولید محتوا» تدوین کردهایم که بنا به تقاضای ادمین، برای او ارسال میکنیم. ایمیلی حاوی لینکهایی به منابع آنلاین معتبر آموزشی در حوزه سئو و تولید محتوا.
خیر. میزان اثربخشی رپورتاژ به پارامترهای بسیار زیادی وابسته است که بعضی فهرستوار عبارتند از:
ما صرفا محتوا نویس نیستیم. اگر مشتری احساس میکند که میتواند خودش مستقل از شرکت داده ورزان طرف تعامل رسانه ها شود و کمپین رپورتاژ آگهی راه بیندازد که تولید محتوای آن را هم خودش انجام دهد.
میزان حداکثر کلمات قابل درج در مطلب رپورتاژ آگهی را رسانه مشخص میکند نه ما و البته ما به استفاده از این ظرفیت تا آخرین کلمه متعهدیم. این موضوع بیشتر به سیاستگذاری آن رسانه و طیف مخاطبین و نوع دیزاین صفحاتش بستگی دارد تا میزان کمی یا زیادی شهرت آن رسانه.
ما از این موضوع استقبال میکنیم. این نشانه رضایتمندی شما از کار رپورتاژ صورت گرفته است و اسباب خوشحالی ما از ثمربخشی زحماتمان است. به ما بگویید چه مدت دیگری قصد فعالیت با چه نرخی را دارد، ما رسانههای انتخاب مناسب را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. نتیجه در یک متمم قرارداد مشخص می شود که فهرست جدیدی از کلمات را بر قرارداد قبلی میافزاید و در صورت پرداخت شما، ما بدون ایجاد وقفه در ماههای آتی کار پروژه رپورتاژ شما را ادامه خواهیم داد.
خُب الحمدلله. از شنیدن این موضوع خوشحالیم. کافی است اگر قرارداد رپورتاژ شما مبتنی بر پوشش ۳ محتوا-رسانه در ماه است آن را به ۶ محتوا-رسانه در ماه یا ۹ محتوا-رسانه در ماه ارتقاء دهید. در این صورت سرعت ما در پوشش محتوایی و انتشار روی رسانهها ۲ یا ۳ برابر خواهد شد. البته هزینهای که ماهانه پرداخت میفرمایید هم به همین ترتیب ۲ یا ۳ برابر خواهد شد. اگر این مورد پذیرش شما هست به ما بگویید می خواهید سرعت پیشبرد رپورتاژ شما ۳ محتوا-رسانه در ماه باشد یا ۶ محتوا-رسانه در ماه یا ۹ محتوا-رسانه در ماه؟ تا ما هم بررسی کنیم ببینیم آیا برای پذیرش این حجم از کار از شما ظرفیت تولید محتوای آزاد داریم یا ناچار باید تا آزاد شدن ظرفیت توسط یک مشتری فعلی منتظر بمانید.
به ندرت و معمولا سالی یکبار. اما ممکن است همپای افزایش لجام گسیخته نرخ تورم، مجبور شویم بیش از سالی یکبار قیمت ها را با نرخ تورم متناسبسازی کنیم. اما چیزی که مسلم است این است که در بعضی از پروژههای رپورتاژ بلندمدت که تعداد رسانههای منتخب مشتری بالاست و پوشش محتوایی همه آنها ممکن است چند سال به طول بینجامد حتما مشتری باید آمادگی شش ماه یکبار تغییر نرخ خدمات را داشته باشد. علیرغم میل باطنی شرکت داده ورزان به شفاف سازی میزان این افزایش مبلغ اما متاسفانه به علت قابل پیش بینی نبودن اقتصاد کشور و مبالغ درخواستی رسانهها از به دست دادن فرمول مشخصی معذوریم. البته برای رفع نگرانی مشتری باید بگوییم چون روش ارائه خدمات رپورتاژ ما ماهیانه است و شما ماه به ماه پرداخت می کنید بر فرض که تغییر قیمتی از نظر شما غیر منصفانه و نامعقول بود می توانید ماه های آتی را پرداخت نکنید و از ادامه پروژه رپورتاژ دست بکشید.
بله. ما تیم تولید محتوا داریم که عمدتا به هدف سئو، تولید محتوای دست اول و با کیفیت برای کمپینهای رپورتاژ را متقبل میشوند. تولید محتوای داده ورزان متنی و تصویری است و هنوز واحد تولید محتوای ویدیویی تشکیل ندادهایم. اما اگر مشتری تولید محتوای ویدیویی را لازم داشته باشد می توانیم از پارتنرهای خوبی که شناسایی کردهایم به شما معرفی کنیم.
بله. ما در دادهورزان به عنوان شرکتی پیشرو که نمیخواهد از فناوری های روز عقب بماند، از چت جیپیتی Chat GPT که متعلق به مایکروسافت است و همچنین بارد Bard که متعلق به گوگل است در حال استفاده هستیم و اکانتهای دلاری ایشان را خریداری کردهایم و بسته به قوت هر یک در عرصهای از آن استفاده میبریم. همچنین اکانت پولی میدجرنی Midjourney را هم خریداری کردهایم و در حال استفاده از آن در تصویرسازی هستیم.
بله. البته. ما با رعایت قواعد سئو نویسی و تزریق کلیدواژهها در محتوا، شانس مطلب منتشره برای پیدا شدن در نتایج و جذب بازدید از گوگل را بالا میبریم. هم رتبه بالا گرفتن و هم توسط تعداد بیشتری دیده شدن محتوا در رسانه مذکور به تقویت امتیاز سئویی بک لینکی آن به شما کمک میکند. گاهی فراتر از این، عمل میکنیم و اصلا در انتخاب تیتر موضوعی مقاله عینا از کلیدواژههای برآمده از تحقیقات کلیدواژهای استفاده میکنیم که به آن معناست که دقیقا هدف گیری شده بر سرچ گوگل سوار میشویم.
سایتهای خبری و مجلات اینترنتی انتخابی ما جزو رسانههای پربازدید و با نرخ آپدیت بالا هستند. لذا از سالها قبل از اینکه ما بخواهیم کمپین رپورتاژ روی این رسانهها فعال کنیم، گوگل عادت کرده بسیار زود به زود به این سایتها سرکشی کند تا جدیدترین مطالب ایشان را سریعا کش کند. به همین علت عموما چند ساعت پس از انتشار محتوا در رسانه مذکور، گوگل صفحه جدید آن رسانه را کش کرده و در نتایج گوگل میآورد و بک لینک داخل آن، به عنوان امتیازی به شما محسوب میشود.
البته دیر بازده بودن رپورتاژ لزوما نشانه بدی آن نیست. در حالی که یک آهوی تازه متولد، همان روز اول به راه میافتد، اما طفل انسان یک سال به طول میانجامد که بتواند راه برود. اما در عوض انسان تا کره ماه میرود و هیچ جای دست نیافتنی برای او نیست. اما به هر حال قابل انکار نیست که رپورتاژ یک روش دیر بازده است. تجربه ما نشان داده لااقل بازه زمانی شش ماهه لازم است که کمپین رپورتاژ تاثیر محسوس خود را روی افزایش رتبه کلمات کلیدی نشان دهد. اما توصیه ما این است که لااقل یکسال ادامه یابد. بماند که بعضی مشتریان با دیدن تاثیر رپورتاژ تصمیم میگیرند دیگر هیچگاه رپورتاژ دادن را قطع نکنند.
به صورت معمول قرار است محتوای منتشره برای همیشه، لااقل مادامی که آن سایت خبری فعال است، روی آن سایت باقی بماند. اما بعضی رسانههای معدود هم هستند که در توافق خود با ما آوردهاند که مثلا تا ۳ سال آن محتوا را نگه میدارند. آنچه مهم است این است که ولو گذشت زمان باعث قدیمی شدن مطلب منتشره شود، اما تاثیر بکلینکی مطالب به قوت خود باقی است.
روند نظارت قبل از انتشار بر محتواها، روند خستهکننده و زمانبری است و معمولا مشتری پرمشغله این کار را به تاخیر میاندازد و روی نظم زمانبندی انتشار محتوای ما هم اثر منفی میگذارد. لذا ما این تقاضا را از جانب مشتری در سرویس رپورتاژ زیاد میشنویم که پس از گذشت دو سه ماه از آغاز سرویس وقتی اعتمادشان به دقت و کیفیت کار دادهورزان جلب میشود تقاضا میکنند که در ادامه دیگر نیازی به تایید من صاحب سایت نباشد.
این تقاضا اگر به صورت کتبی با مهر و امضای مدیریت شما در سندی رسمی به دست ما برسد که دادهورزان را نسبت به محتواهایی که در آینده منتشر میکند بریالذمه نماید، مقبول خواهد بود. به جز موارد نادری که ولو مشتری چنین چیزی را بخواهد ما قبول نمیکنیم و همچنین اصرار میورزیم که این فرایند باید به همین صورت ادامه یابد مثل انتشار رپورتاژ آگهی در عرصه پزشکی و یا حقوقی.
با افتخار، گروه نرمافزاری وردینو را به شما معرفی میکنیم. ما متخصصانی هستیم که در زمینهی ساخت نرمافزارهای کاربردی برای استفادهی عمومی فعالیت داریم. با بیش از ۱۵ سال تجربه در این زمینه، توانستهایم به عنوان یکی از برترین تیمهای تخصصی، راهکارهای نوآورانه و موثری را ارائه دهیم. اعتماد شما به ما، انگیزهی اصلی ماست تا بهترین خدمات را ارائه دهیم.
کارشناس فروش (داخلی 1) : 02191099534
کارشناس فنی (داخلی 2)
درحال حاضر وردینو درحال بروزرسانی میباشد ولی امکان خرید وجود دارد.
درصورتی که نیاز به راهنمایی یا خرید راحتر از طریق تماس تلفنی دارید، میتوانید با شماره
02191099534
تماس بگیرید.