لیست قیمت و شرح خدمات سرویس تولید محتوای مستمر مخصوص مشتریان طراحی وب وردینو
تولید محتوای تخصصی با تکیه بر ترجمه از منابع معتبر جهانی
به صرفه بودن برونسپاری تولید محتوا، نسبت به استخدام داخلی
تولید و غنیسازی و بارگذاری محتوا، مبتنی بر تحقیقات کلیدواژهای
سئو، به معنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو و بالا آمدن رتبه صفحات سایت شما در صدر نتایج بالاخص در گوگل، موضوعی است که :
بهترین نوع تولید محتوا، تولید محتوایی است که توسط خود مشتری صاحب سایت انجام شود. زیرا اوست که بهتر از هر کس دیگری، عرصه کاری خود را میشناسد، سوالات متداولی که مشتریانش میپرسند را در ذهن دارد، از تمایزات و برتری کالا یا خدمات خود، نسبت به رقبا آگاه است و بایدها و نبایدهای رسته شغلی خود را بهتر میداند و به سیاستگذاریهای کسب و کار خود واقف است و روانشناسی مخاطبین و مشتریانش را میشناسد.
همچنین بسیاری از انواع تولید محتوا هست که اصلا قابل تصور نیست بشود برونسپاری کرد، یعنی کسی از بیرون از تشکیلات شما بخواهد چنان محتوایی تولید کند. مواردی مانند ثبت شهادت مشتریان و نظرات مثبت خریداران کالا یا خدمات، پوشش اخبار رویدادها، عکسبرداری از پروژههای تمام شده یا نمونهکارها، عکسبرداری از محصولات یا پرسنل، پاسخدهی کامنتهای کاربران، پاسخ به سوالات تخصصی مخاطبین. لذا اگر مجموعهای واقعا نفر یا نفرات و استطاعت و دانش فنی تولید محتوای تخصصی را درون تشکیلاتی خود داشته باشد، قطعا کیفیت محتوا، قابل مقایسه با برونسپاری نخواهد بود. اما در بسیاری اوقات، فرد صاحب کسب و کار، نمیرسد و یا نمیتواند نقش مهم تولید محتوا را، خود بر عهده بگیرد. این امر دلایل مختلفی میتواند داشته باشد، که عبارتند از :
اینجاست که صاحب وب سایت، به فکر برونسپاری تولید محتوا، به آژانسهای دیجیتال مارکتینگ و بنگاههای تولید محتوا میافتد. اما اکثر این مراکز، برخلاف ادعاشان، قادر نیستند، همزمان در صدها عرصه تخصصی، مورد مراجعه صاحبان سایتها، تولید محتوای تخصصی کنند و قلم بزنند! کیست که در آنِ واحد، بتواند هم در موضوع «آجرهای نسوز کورههای ذوب» مقاله بنویسد و هم در موضوع «ارتودنسی دندان کودکان»! تولید محتوای تخصصی، در عرصه موضوعی سایت، کار کسی است که سالها در آن رسته کار کرده است و طبعا بنگاههای تولید محتوا، نمیتوانند در هر یک از ۲۰۰۰ رسته صنعتی و شغلی، کسی متخصص را، در استخدام داشته باشند! میپرسید پس چنین بنگاههایی، هم اکنون چگونه تولید محتوا میکنند؟! پاسخ این است که ایشان متاسفانه، محتوای دیگر سایتها را کپی میکنند! به عبارت دیگر کلیدواژه مقصد را، در وب فارسی سرچ میکنند و سایتهای رقیبی، که محتوایی تولید کردهاند را، کپی میکنند و در یک مطلب واحد، سر هم میکنند، پاراگراف بالا و پایین میکنند و با عوض کردن اسامی و فعل و فاعل و ضمیر، سعی میکنند مطلب را روتوش کنند! اما غافل از اینکه گوگل هوشمند، کپی بودن چنین محتوایی را، به وضوح و سادگی تمام، تشخیص میدهد و به سایت کپیکننده نمره منفی و به سایت مورد تعرض واقع شده، نمره مثبت میدهد! و نه تنها از این دزدی آشکار زحمات دیگران، هیچ سودی، عاید صاحب سایت نمیشود! بلکه ضرر میکند و در واقع به سئوی سایتهای رقیب سود میرساند.
مدت ۳ تا ۴ سال گذشته، که مردم نسبت به قبل، به مراتب سئوفهمتر شده بودند، در وردینو، مورد این درخواست بودیم که آیا خدمات تولید محتوا ارائه میدهیم یا خیر؟ پاسخ ما منفی بود و با استناد به مقالات معتبر بینالمللی، مشتری را متقاعد میکردیم که هیچ چیزی، جای تولید محتوای درون تشکیلاتی تو را نمیگیرد و مثل کنکور، که دانشآموز کنکوری نمیتواند در جلسه امتحان کنکور شرکت کردن را، به آموزشگاه کنکور برونسپاری کند بلکه حتما خود باید این وظیفه را بر عهده بگیرد، از مشتری میخواستیم که ولو کار سختی است، اما به دنبال یافتن و استخدام فردی در تقاطع توان نویسندگی و تخصص یا تجربه آن عرصه برود. سعی میکردیم با فرستادن فهرست طبقهبندی شده برای مشتری، از رزومههای دریافتی در سایت وردینو، از فعالان این حوزه، به او کمک کنیم. اما محض رضای خدا، حتی یک مورد هم نشد که مشتری در این کار، موفق شود و بتواند چنین فردی را پیدا کند.
اینجا بود که به صرافت افتادیم که پس راهحل چیست؟! وردینو پس از مدتها فکر و مطالعه علمی، نهایتا با هدایت الهی، به روشی خلاقانه و نبوغآمیز در تولید محتوا رسید که نتیجه آن، در عین صرفه اقتصادی، هم کاملا تخصصی است و هم قابل انجام و آن «ترجمه» است. محتوای حاصل از ترجمه، کپی محسوب نمیشود و اصیل است. در این روش، ما در پوشش محتوایی هر کلیدواژه هدف، ابتدا معادل انگلیسی درست آن را، در گوگل جهانی سرچ میکنیم تا از مطالبی که در وب بینالمللی در صدر نتایج پیدا میشوند، صفحهای به زبان انگلیسی را، از وب سایتی برگزینیم که مشابهت بیشتری با عرصه کاری مشتری ما داشته باشد. نبوغآمیز بودن این روش در اینجاست که :
در انتخاب منابع زبان انگلیسی که مناسب موضوع و متناسب با کسب و کار مشتری باشند، از وی مشورت و نظر میگیریم و لینک صفحه محتوایی که روی سایت منتشر میشود، برای مشتری ارسال میشود تا قبل از اینکه رتبه بگیرد و تعداد زیادی کاربر آن را بخوانند، مشتری صاحب سایت، با عنایت به داینامیک بودن سایت، بتواند اصلاحات دلخواهش را انجام دهد و اگر جایی مطالب ترجمه شده از سایت بینالمللی، طبیعتا با سرویس مشخص یا کالای متعین یا سیاستگذاری خاص کسب و کار او، تعارض یا تفاوتی داشت، مطلب مذکور را ویرایش کند و تغییرات لازم را اعمال کند. به این ترتیب، نگران مشکلات احتمالی ناشی از برونسپاری تولید محتوا و بیاطلاعی ما از کسب و کار او نخواهیم بود.
به این ترتیب، بدون درگیر شدن صاحب سایت، با انجام روند وقت گیر و تخصصی تولید محتوای سئو و بدون نیاز به فرایند پیچیده و زمانبر استخدام فردی مناسب برای کسب و کار او، میتوانیم با هزینه تمام شده معقول، که برونسپاری را برای مشتری به صرفه کند، با نرخ مناسبی، در واحد زمان، یعنی هر ماه، تعداد مشخصی مطلب، که بر اساس استراتژی محتوایی و سند راهبردی سئو، تعیین میگردد، در سایت مشتری، تولید محتوا و با رعایت قواعد سئو، بارگذاری کنیم. معمولا بین سه تا شش ماه به طول میانجامد تا بتوان نتایج عینی بالا آمدن صفحات در نتایج گوگل را، دید که یکی از همکاران ما، روند این بهبود رتبه را، منظم به مشتری گزارش میدهد. مشتری در صورت تمایل و مشاهده اثربخشی، میتواند این روند تولید محتوای مستمر را، تا هر چند دورهای که خواست، تمدید کند.
به مدد لطف الهی که ما را به راهحل مشکل دشوار «تولید محتوای تخصصی در حوزه کاری مشتری» رهنمون ساخت، پس از مدتها که در صدد چنین کاری بودیم و دغدغه آن را داشتیم، میتوانیم خدمت اساسی و موثر دیگری را به مشتری عزیزمان ارائه دهیم و شانههای شریفش را از باری سنگین راحت کنیم و اکنون که مطمئن هستیم سایتی خوب و زیبا و کارآمد به وی دادهایم که به لحاظ زیرساختی و سئوی فنی قوی است و چون زمینی حاصلخیز، مستعد پذیرش دانههای محتواست، آرزوی دیرینهمان، یعنی بارورسازی سایت و منجر شدن خدمات ما به رونق واقعی کسب و کار مشتری را، جامه عمل بپوشانیم.
شما بهترین وبسایت را، با قویترین زیرساخت فنی سئو، از بهترین شرکت طراح وب کشور، وردینو ، گرفتهاید. اما بهترین وب سایت هم، اگر مداوم بروزرسانی محتوایی نشود و آپدیت مستمر کیفی نداشته باشد، برای پیدا شدن در گوگل شانسی نخواهد داشت و بیبازدید موثر و بیرونق، مانند قصری خواهد بود که در وسط کویر ساخته شده است،جایی که هیچ جادهای به آن ختم نمیشود! اما آپدیت مستمر سایت و خصوصا تولید محتوای کیفی و هدفمند، کاری تخصصی است که بسیاری مجموعههای صاحب سایت، یا وقت آن را ندارند و یا نیروی متخصص آن را. در مواردی شاهد آن بودهایم که مشتری، گرچه مبلغ قابل توجهی، خرج طراحی سایت خود کرده، اما چون از بارور کردن سایت غفلت ورزیده، بعد از دو یا سه سال، وقتی مورد تماس همکاران ما، برای تمدید هاست یا پشتیبانیاش قرار گرفته، از ادامه تمدید هاست، استنکاف ورزیده و ابراز داشته است که من بهرهای از این وب سایت نبردم! البته راست میگوید و بهرهای نبرده است، اما این مربوط به قصور شرکت طراح وب نیست. طبعا چنین سایتی که هاست آن تمدید نشود، دان شده، از دسترس خارج خواهد شد و گرچه ما مقصر این رخداد نبودیم، اما آه حسرت را، از نهاد ما برمیآورد.
شرکت وردینو، تنها کانال بازاریابی خودش در جذب مشتریان خواهان طراحی سایت، منحصرا سئو است و در طول تمام 20 سال سابقه فعالیت خود در صنعت طراحی وب، از فرط کیفیت مشتریانی که از سئو جذب میکرده است و ظرفیت 8 پروژه قابل پذیرش در ماه آن، همیشه به خوبی با سئو، تکمیل میشده است، هیچگاه تن به دیگر روشهای بازاریابی، اعم از شرکت در نمایشگاهها، تبلیغات محیطی، پیامک انبوه، ایمیل مارکتینگ یا فعالیت در شبکههای اجتماعی نداده است. نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که کسب رتبه اول در صدر نتایج، در کلیدواژههای متعدد اصلی در صنعت طراحی وب، مویِّد دانش فنی بسیار بالای سئو در وردینو است. زیرا به گزاف نیست اگر ادعا کنیم، در بین میلیاردها میلیارد کلمه یا عبارت، مورد رقابت صاحبان کسب و کار و مشاغل در وب فارسی، برای رتبه گرفتن در صدر نتایج گوگل، رقابت در هیچ عرصهای، به سختی و تنگاتنگی رقابت، در کلیدواژههای صنعت طراحی وب، نیست! زیرا دقیقا رقابت آن، بین شرکتهای سئوکار و مدعی سئو است! اینکه ما نسبت به 1500 شرکت طراح وب دیگر، گزینه اول نتایج گوگل هستیم، علاوه بر تایید محکمی بر قوت و قدرت زیرساخت فنی سئوی ما، اثباتی غیر قابل تردید از دانش فنی بالا و اطلاعات بروز در حوزه سئو است.
ما از مدتها پیش در وردینو ، آرزو داشتیم، که مزه بسیار شیرین سئو را، به نوعی به مشتریان عزیز خود بچشانیم و پا را، از صرف سایت خوب به مردم دادن، فراتر بگذاریم و بتوانیم مشارکتی موثرتر، در راستای هدف اصلی سایت، که رونق بخشیدن به کسب و کار است، انجام دهیم و خدمتی ماندگارتر از فقط طراحی وب خوب، به مردم عرضه کنیم. خوشبختانه بعد از دو سال تحقیق و مطالعه و کار متمادی، موفق شدیم پاسخی شایسته برای روش قابل تعمیم تولید محتوای تخصصی پیدا کنیم و با جذب و تربیت نیروهای متخصص و تدارک سامانههای نرمافزاری جهانی و فرایند سازی، بالاخره از 3 سال پیش تا به امروز، خروجی استاندارد و حساب شده، در عرصه خدمات سئو به مشتریان، داشته باشیم.
سرویس سئوی محتوایی، عبارت است از فعالیت وردینو ، در تولید محتوای تخصصی و تقویت محتوایی موضوعی وب سایت به هدف سئو. این سرویس، در قالب یک پروژه چندین ماهه تا چندین ساله به مشتری ارائه میشود که بسته به تعداد کلیدواژههای منتخب او و نرخ تولید محتوای ماهیانه توافقی، ممکن است از یک تا چند سال، به طول بینجامد. این سرویس مطابق با قراردادی که منعقد خواهد شد، پرداختهای موعدی یک یا سه ماه یکبار خواهد داشت و لذا بسیار مهم است که مشتری بتواند، اثربخشی فعالیت، در بهبود عینی رتبه در گوگل را، مشاهده کند تا با موافقت پرداخت دوره بعدی، استمرار خدمات سئوی موثر را تمدید کند. ما در وردینو ، به لطف خدا، به خوبی میدانیم، تنها وقتی سرویسی با کیفیتی را، با هزینه تمام شده قابل قبول و انجام منظم و گزارش عینی تاثیر به مشتریان ارائه دادیم، متقاعد میشوند که سئو و تولید محتوای مستمر خود را، به ما برونسپاری کنند. لذا مثل همیشه، به یاری خداوند، بنا را، بر سرویس موثر گذاشتهایم و حتی اگر الزام موثر واقع شدن سئو، باعث شود، روشی کاملا متفاوت با معمول دیگر فعالان این حوزه را، در پیش بگیریم و طبعا، زحمت بیشتری را بر خود هموار کنیم، راضی و دلخوش خواهیم بود که به هدف نهایی خود، که رونقبخشی موثر به کسب و کار مشتریان است، رسیدهایم.
در ارائه سرویس سئو به مشتری، سعی کردهایم، حداقل وقت و انرژی را از او بگیریم، تا برونسپاری به ما، بهتر مصداق پیدا کند و از آنجا که خدمات سئو، نه به صورت عمومی، بلکه تنها به مشتریان طراحی وب وردینو عرضه میشود، لذا مطمئن هستیم، تمام نکات مربوط به بهینگی، کارایی و سرعت لود، در زیرساخت فنی سایتی که قبلا توسط خودمان طراحی شده، لحاظ شده است. اگر مشتری تولید محتوا را، به ما برونسپاری کرد، خود ما، با ساخت صفحات لندینگ برای هر کلیدواژه و استفاده از منابع بینالمللی معتبر، برای تولید محتوای دست اول کیفی به روش ترجمه، کلمات کلیدی بدست آمده، از فرایند علمی تحقیقات کلیدواژهای را، پوشش محتوایی مکفی خواهیم داد و گزارش منظم روند انتشار محتوا و بهبود رتبه را، به مشتری خواهیم فرستاد، تا به لطف خدا، از مشاهده پله پله صعود سایت خود در نتایج، تا صدرنشینی در کلیدواژههای موثر، لذت ببرد.
محتوای مناسب برای اکثر رقابتهای سئو، که چندان رقیب قوی در میدان نیست و با یک تولید محتوای خوب و با کیفیت میتوان رتبه بالای پایدار گرفت. معمولا ۶۰٪ کلیدواژهها، چنین محتوایی لازم دارند.
محتوای قوی برای رقابتهای معمول سئو، که چندین سایت هستند که فعالیت خوبی دارند و با یک تولید محتوای قوی میتوان آنها را پشت سر گذاشت. معمولا ۳۰٪ کلیدواژهها، چنین محتوایی لازم دارند.
محتوای حرفهای برای رقابتهای سخت و نفسگیر سئو، که باید با یکی دو سایت خیلی قوی رقابت کرد و با یک تولید محتوای عالی، میتوان بالاتر از آنها رتبه گرفت. معمولا ۱۰٪ کلیدواژهها، چنین محتوایی لازم دارند.
تولید محتوای اصیل، با تکیه بر تحقیق بینالمللی و تدوین محتوای دست اول و از صفر و عدم استفاده از روش مرسوم کپیکاری و مخلوطسازی و روتوش متن و بازنویسی متون کپی شده از سایتهای دیگر، که تاثیر منفی بر سئوی گوگل دارد.
ضمن احترام به کارفرمای پروژه برونسپاری تولید محتوا و تلاش وافر در جهت تامین رضایت خاطر او، اما توجه داریم که محتوای ما قرار است توسط مخاطبین سایت، یعنی مشتریان مشتری ما پسندیده شود، نه فقط توسط مشتری.
محتوا را نباید به چشم یک متن طولانی چند پاراگرافه خشک و بی روح دید. بلکه باید فقرههای متنوع محتوایی بدست داد، حالت نمایش هر سکشن را متناسب با نوع محتوا تغییر داد و صفحهای جذاب برای خواننده ساخت.
حل مشکل بسیار اساسی عدم توان تولید محتوای تخصصی در هزاران عرصه کاری مشتریان، با راه حل ترجمه، آن هم از منابع معتبر بینالمللی که در سئوی همان موضوع، صدرنشین هستند و محتوای آنها هم به هدف سئو نوشته شده است.
ارزش قائل بودن برای زبان فارسی و رعایت قواعد درست نویسی و احترام به اصول نگارش و رعایت صحیح نویسی در املاء و انشاء مطالب روی سایت و پایبندی به نشانهگذاری درست در عین مراعات خوانایی و روانی محتوا.
کوشش در تولید محتوای با کیفیت و علمی و درست و مطابق با واقع ولو با زحمت بیشتر برای ما و هدایت مردم به کالای واقعا خوب و خدمات با کیفیت و پرهیز از درج اطلاعات غلط، دروغ، غلو آمیز و غیر واقع و اثبات نشده.
تلاش در رعایت چارچوب لحن صدای برند و تولید محتوا ذیل سیاسیتگذازی سبک نوشتاری متون مشتری و رسیدن به نوعی یکدستی قلم و اتحاد سبک در همه متون منتظره روی سایت، فارغ از تعداد و تنوع نویسندگان محتوا.
عنایت داشتن به کمبود زمان مردم، در عصر حاضر و میل کاربران امروزی که بتوانند سریع به محتوای مختصر و مفید برسند و نمایش محتوای تفصیلی یا توضیح بیشتر در لینک داخلی و یا کادر باز شونده که در صورت میل خوانده شود.
نه صرفا به این خاطر که گوگل محتوای کپی را هوشمندانه تشخیص میدهد و جلوگیری میکند، بلکه به این دلیل که استفاده بی اجازه از نتیجه زحمت و دسترنج دیگر تولیدکنندگان اصیل محتوا نوعی دزدی است با کپی محتوا مخالفیم.
وردینو، مشترک منابع اصلی عکسهای بینالمللی است با اکانت پولی دلاری که ماهانه آن را تمدید میکند. لذا اگر تصاویری در سایت شما به کار گرفته میشود لایسنسدار است و حتیالامکان از کپی رایت تخطی نکردهایم.
عموم تولیدکنندگان محتوا، مطلب را به صورت مقالهای تدوین میکنند که در قالب پست بلاگ منتشر میشود. مقاله، سکشنهای مختلف ندارد و فراخوان عمل آن معلوم نیست. ما محتوا را، مناسب انتشار در لندینگ پیج، تدوین میکنیم.
در تولید محتوا، ولو مطالب علمی و تخصصی باشد، سعی میکنیم حتیالامکان، قواعد رواننویسی و همهفهمی را رعایت کنیم و از کاربرد بدون توضیح کلمات سنگین و سخت که فهم آنها دشوار است پرهیز نماییم.
اگر جزو خانواده ما، یعنی مشتریان خدمات طراحی سایت شرکت وردینو نیستید، از ارائه خدمات شرح شده در این صفحه، به شما معذوریم. اگر سایت ندارید، باید ابتدا سایتتان توسط وردینو طراحی شود و اگر سایت خود را از شرکت دیگری گرفتهاید، باید تن به بازطراحی روی بسترهای استاندارد ما بدهید، تا در سلک مشتریان ما درآیید.
مزایای برونسپاری سئوی خود به وردینو نسبت به جای دیگر، از این قرار است :
نویسندگان محتوا در وردینو، قواعد جذابنویسی را رعایت میکننند تا محتوای تولید شده، علاوه بر کارکرد سئو، کشش و جاذبه لازم را برای اینکه خواننده تا انتهای مطلب را بخواند داشته باشد.
تولید محتوا در وردینو، توسط متخصصین مسلط به طراحی وب اتفاق میافتد لذا در جای لازم از آیکون استفاده شده، قواعد طراز متن و هم اندازگی و تناسب طول عناوین و متون رعایت خواهد شد.
نویسندگان محتوا در وردینو، قبل از تولید هر آیتم از محتوا، در همان زمینه تحقیقات کلیدواژهای میکنند و سعی میکنند مطلب را با کاربرد کلیدواژههای یاد شده، غنی سازی کنند.
وقتی محتوا توسط متخصصین سئو در وردینو بارگذاری و آپلود میشود قواعد نامگذاری درست عکسها و تگگذاری و نامگذاری صفحه و وارد کردن متا دیسکریپشن و دیگر نکات سئو لحاظ خواهد شد.
چون در وزدینو، متخصصین تولید محتوا، همزمان مسلط به طراحی وب هم هستند، در صفحهآرایی محتوا، از انواع فقرهها و نمایشهای متنوع بهره میبرند، لذا محتوای تولید شده ما، صرفا متون طولانی کسل کننده نیست. بلکه صفحات لندینگ جذاب است.
همکاران واحد تولید محتوا، قبل از انتشار محتوا با ابزارهایی که در اختیار دارند، وضعیت املایی و انشایی محتوا را کنترل کیفی میکنند تا اشکالات احتمالی را مرتفع کنند و همچنین ریسپانسیو صفحات تست خواهد شد.
از کجا بدانید و اعتماد کنید که وردینو، واقعا در سئو متخصص است؟ خود شما به عنوان مشتری حتما از طریق سئو با وردینو آشنا شدهاید! زیرا تنها روش بازاریابی ما در 20 سال گذشته سئو بوده است. اما در پاسخ به سوال خوب شما و دلگرمی دادن برای اطمینان قلب، خاطرنشان میکنیم که مستحضرید اگر صاحبان کسب و کارها و مشاغل و وبسایتها در زبان فارسی برای پیدا شدن در صدر نتایج هنگام سرچ میلیونها میلیون حالت کلیدواژه در موضوعات مختلف با هم رقابت داشته باشند، رتبه گرفتن در هیچکدام از این واژهها، به سختی رتبه گرفتن در کلیدواژه های صنعت طراحی سایت نیست! زیرا دقیقا رقابت بین سئو فهمان و متخصصان این حوزه است. گروه وردینو در تمامی کلمات کلیدی عرصه کاری خود رتبه اول نتایج گوگل را داراست :
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
نتیجه، در جستجوی کلیدواژه
وردینو : مبتنی بر نتیجه استراتژی تولید محتوا که بر اساس نیازسنجی سئو و تحقیقات کلیدواژهای بدست آمده و مطابق با توافقی که با مشتری بر اساس نرخ تولید محتوای ماهانه انجام شده است، کارشناس تولید محتوا، در مواعد مشخص و منظم تقویمی، دست اندر کار ساخت محتوا خواهد شد و هر کلیدواژه-محتوا در یک روز کار خواهد شد. سعی میشود حتیالامکان آپدیتها در فواصل منظم باشد و تعداد تعهدی نرخ ماهانه رعایت شود.
وردینو : کارشناس تولید محتوای وردینو، برای کلیدواژه-محتوای امروز، جستجو کرده و از منابع بینالمللی معتبر، صفحه یا صفحاتی که هم اکنون در معادل همان کلیدواژه در وب جهانی رتبه دارند را، برمیگزیند و از ترکیب محتوای انگلیسی آنها، مطلبی واحد بدست میآورد که طول آن، متناسب با طول محتوایی توافق شده برای آن کلیدواژه باشد. سپس مطمئن میشود که محتوای انگلیسی ترتیب و انسجامی منطقی داشته باشد و تکراری در آن نباشد.
وردینو: محتوای زبان اصلی یاد شده، بر اساس فیلد موضوعی خود، ترجمه تخصصی میشود. به عبارتی اگر مثلا محتوای انگلیسی، مطلبی در رشته تخصصی دندانپزشکی است، ترجمه آن به متخصص ترجمه فیلد دندانپزشکی برونسپاری میشود تا محتوا با کیفیتی قابل قبول، به زبان فارسی برگردان شود. ممکن است زبان مقصد عربی، فرانسه یا هر زبان دیگری باشد.
وردینو : کارشناس تولید محتوای وردینو، در این مرحله یک تحقیقات کلیدواژهای میدانی انجام میدهد تا تمام گویشهای مختلف و حالتهای متداول سرچ مرتبط با این کلید واژه را استخراج کند. این ترکیبات علاوه بر اینکه در متن به کار گرفته میشوند تا بر غنای کلیدواژهای محتوا بیفزایند باعث میشوند کارشناس تولید محتوا، برای تکمیل مطلب یا سکشنبندی درست آن، از مشاهده سرچهای مردم ایده بگیرد.
وردینو : در این مرحله کارشناس تولید محتوای ما۷ تلاش می کند تا بسته به نوع محتوای توافق شده با مشتری، برای محتوای یاد شده آیکون های مناسب بیابد، تصاویر مرتبط و با کیفیت را پیدا کند و یا ویدیو پس زمینه بی صدا و کوتاه را تهیه و تدوین کند. ممکن است در این مرحله از تصاویر و ویدیوهای ارسالی خود مشتری هم بهره گرفته شود. فایلهای مالتیمدیا، به لحاظ اسم فایل و متا تگ ها، بهینهسازی میشوند.
وردینو: کارشناس ورود اطلاعات و وبمستری وردینو، محتوای یاد شده و مالتیمدیاهای مرتبط را در صفحه لندینگ متناسب وارد و بارگذاری میکند. صفحه تیپ لندینگ قبلا برای نوع کلیدواژه تعیین شده است و مطابق با توافقنامه سئو به صورت ریسپانسیو و با رعایت قواعد سئوی فنی ساخته شده است. اکنون به صورت موردی، یک نسخه از آن تکثیر شده و با این محتوای آماده شده، صفحه آرایی میشود.
وردینو: کارشناس کنترل کیفی محتوا، محتوای وارد شده در صفحه را کنترل کیفی میکند. در این فرایند تمامی اشکالات املایی، انشایی متن گرفته میشود. بسته به نوع توافق سئو، ممکن است کنترل کیفیهای دیگری هم صورت پذیرد. سعی میشود نوشتار متن این محتوا، با سایر محتواها، یکدستسازی میشود و لحن صدای برند مشتری بر محتوا تطبیق داده میشود. ریسپانسیو صفحه بررسی میشود و اگر عیبی هست مرتفع میگردد.
وردینو: کارشناس سئوی وردینو، صفحه محتواگذاری شده را روی وب سایت مشتری منتشر میکند و عنوان صفحه، نامک صفحه و متا تگهای صفحه و کلیدواژه اصلی را بر اساس کلیدواژه هدف مقداردهی میکند و تصاویر اصلی صفحه و تصاویر مربوط به اوپن گراف را وارد میکند تا محتوا نمایش مناسبی در نتایج و یا در بازانتشار تحت شبکههای اجتماعی داشته باشد.
مشتری : لینک محتوا تازه منتشر شده، قبل از اینکه توسط گوگل کش شود و رتبه بگیرید و مورد اقبال و مشاهده کاربران واقع شود، برای مشتری صاحب سایت ارسال میشود تا با عنایت به داینامیک بودن وب سایت و اینکه نام کاربری و کلمه عبور پنل ادمین را دارد، بتواند محتوای یاد شده را بررسی کند و اگر ویرایش یا اصلاحی لازم دارد اعمال کند. اصلاح عناوین، اصلاح اصطلاحات تخصصی یا معادل گزینیها و یا اصلاح عکس و تصاویر و اصلاح متون.
خیر. تولید محتوا، به هر فرایند منجر به تولید قطعهای جدید از اطلاعات، خواه متنی، تصویری و یا ویدیویی، تولید محتوا گفته میشود. اما تولید محتوایی که برای اکثر پروژههای سئو، بیشتر مناسب و موثر است تولید محتوای متنی است گرچه درج محتوا در وب سایت می بایست با تصاویری مناسب آراسته شود.
طولانیتر نه لزوما! اما کاملتر و جامعتر صد البته! به عبارت دیگر، نباید از گوگل تصور کیلویی داشته باشید! اتفاقا اگر طول مطلب بیخود، زیاد باشد بدون اینکه ارزش افزودهای محتوایی و اطلاعاتی، بر خواننده بیفزاید، صفحه شما دچار تنزل رتبه خواهد شد. زیرا :
آنچه گوگل، واقعا به آن بها میدهد نوشتن محتوایی جامع و کامل است. محتوای جامع، محتوایی است که واقعا هر آنچه مخاطب در باب یک موضوع نیاز دارد را به خوبی پوشش داده و تمامی سوالات و کنجکاویهای احتمالی کاربران، در باب آن را، پاسخ داده است. البته چنین محتوایی، طبعا قدری طولانی خواهد شد. اما رتبه گرفتنش مربوط به طول مطلبش نیست. بلکه مربوط به جامعیت مطلب است.
حتیالامکان باید تلاش شود که محتوا تکرار نداشته باشد. اما در بعضی موارد به ناچار چنین چیزی پیش میآید. مثلا :
یکی از روشهای فرار از کپی، بدیعنویسی است. یعنی نویسنده مطالب سایت این هنر را داشته باشد که مطلب واحد را، بارها و بارها، با گویش های مختلف و سبک نوشتاری متفاوت، بدون افتادن به تکرار، بازنویسی کند. اما به صورت کلی آنچه برای گوگل مهم است تکراری نبودن بدنه اصلی و ساختار کلی محتوای متنی است وگرنه بخشی اندک از محتوا که به خاطر نوع طراحی سایت و صفحات داخلی در صفخات تکرار میشود و یا پاراگراف خاصی که عینا در تمام صفحات تکرار میشود مادامیکه جزء کوچکی از محتوای کلی محسوب شود، اشکالی ایجاد نمیکند.
خیر. تولید محتوا میتواند دلایل آموزشی، تجاری، کاری یا عامالمنفعه داشته باشد. اما تولید محتوایی که موضوع بحث ما در این صفحه است عمدتا به هدف سئو است.
قابل انکار نیست که تولید محتوای درونتشکیلاتی، بسیار با کیفیتتر و ممتازتر از تولید محتوایی است که برونسپاری میکنید، تا کسانی دیگر، جایی دیگر، بیاطلاع از جزئیات کار شما انجام دهند. در مزایای تولید محتوای درون تشکیلاتی و کیفیت برتر آن، این بس که :
بسیاری انواع تولید محتوا هست که اصلا قابل تصور نیست بیرون از تشکیلات شما، قابلیت تولید داشته باشد. نمونههای زیر را توجه فرمایید :
هرگونه برونسپاری تولید محتوا، لاجرم باید با نوعی پایین آوردن توقعات شما، نسبت به محتوایی که خودتان تولید میکردید باشد. نمونههای زیر را دقت فرمایید. ممکن است تولیدکننده محتوا که بیرون از تشکیلات شماست، در تولید محتوایش برای شما :
البته چون خوشبختانه این روزها، همه سایتها داینامیک است، جای نگرانی نیست. زیرا تولیدکننده محتوا میتواند لینک محتوای تولید شده را برای شما بفرستد، تا شما اندک زمانی پس از انتشار و قبل از اینکه مطلب توسط گوگل کش و رتبهبندی شود و در منظر دید عموم مردم قرار گیرد، بتوانید آن را دقیق مطالعه کرده و هرگونه اشکالی دیدید را اصلاح نمایید.
مادامیکه میتوان تولید محتوا را درونتشکیلاتی انجام داد، نباید برونسپازی کرد. اما گاهی شرایطی هست که نمیتوان تولید محتوا را، درون تشکیلاتی انجام داد و لاجرم باید با پذیرش اندکی افت کیفیت، آن را برونسپاری کرد. شرایطی نظیر اینکه :
امروزه در هر عرصه من جمله تولید محتوا، شرکتهای مدعی فراوان هستند که تنها تعداد انگشتشماری از ایشان، واقعاً در کار خود خبره هستند. اما از کجا میتوان سره را از نا سره تشخیص داد و بین یک شرکت باسواد و موفق با یک شرکت مدعی تولید محتوا تمایز قایل شد :
محتوای همیشه سبز (Ever Green Content) محتوایی است که به مرور زمان کهنه و قدیمی و بی استفاده نمیشود و میتواند تا مدت مدیدی پاسخی مناسب در موضوع خود برای جستجو گران باشد. چنین محتوای کامل و جامعی را برج محتوا (Content Tower)هم میگویند. یعنی آنچنانکه در یک شهر، یک برج بلند، نسبت به خانه های کوچکتر، از همه جای شهر قابل رویت و شاخص است، بعضی محتواها هم نسبت به دیگر محتواها، چنین هستند و بیش از چند سر و گردن بهتر و بالاتر و شاخصترند.
برای رسیدن به یک محتوای همیشه سبز یا برج محتوایی اصولا باید برای تولید محتوا، اهمیتی بسزا قایل شد. این فرهنگ را به وجود آورد که واقعاً وقت خواننده ارزشمند است و باید برای او محتوایی کیفی و جامع و مانع تدارک دید و صد البته همچنانکه همه درخت ها همیشه سبز نیستند و همه ساختمان ها هم برج شاخص نیستند تولید چنین محتوایی کاری پر زحمت و پرهزینه است. تولید کننده محتوا برای رسیدن به یک محتوای همیشه سبز بایست :
اینکه محتوا در چه تاریخی منتشر شده و چه میزان زمان از روی آن گذشته و تاثیر منفی قدیمی شدن یک موضوع بر سئوی آن، بستگی به موضوع محتوا دارد:
اما اگر منظور سوال این است که تصور شده هرچقدر محتوا قدیمیتر و باسابقهتر از دید گوگل بهتر، خیر! چنین چیزی نیست و اول بودن محتوا در عرصه کاری خود یا قدیمی بودن، حسنی محسوب نمیشود زیرا ای بسا محتوایی جدیدالظهور، به مراتب کاملتر و بهتر مطلب را پوشش داده باشد. لذا آن محتوا منطقا باید در گوگل رتبه بگیرد.
اگر رقیبی پیدا نشود که روی دست شما در نتایج گوگل پیدا شود، خیر. اما اگر رقبا بالاتر از شما ظاهر شدند و یا به مرور زمان، محتوای یاد شده مصادیق آپدیتهایی لازم و مهم شد، بله.
محتوای هدفمند محتوایی است که برای پوشش کلمه کلیدی خاص و برای شکار سرچ کنندگان آن کلمه در گوگل، کار می شود. چنین محتوایی به صورت مشخص سئو را هدف گرفته و در کلیدواژههای هدف رتبه بالا و موثر خواهد گرفت.
در برابر آن تولید محتوای غیرهدفمند قرار دارد. تولید محتوایی منظم اما کلی که گرچه با موضوع سایت همخوانی دارد و شاید برای خواننده جذاب باشد، اما کلی است و کلید واژه مشخصی را هدف نگرفته است. مانند وقتی یک شرکت طراح وب، ترجمه مقالات روز دنیا در صنعت طراحی وب را در بخش مقالات سایت خود منتشر میکند. این کار در جذابیت سایت برای خواننده و یا بالا بردن ترافیک سایت تاثیری اندک دارد اما چون محتوا متمرکز بر هدف خاص نیست تاثیر بسزایی در جذب بازدید موثر نخواهد داشت.
ما صفحه استخدام شرکت دادهورزان را طوری سئو کردهایم که در جستجوهای افراد مرتبط با حوزه کاری ما که جویای استخدام هستند پیدا شود و همچنین صفحهای مختص جایگاه شغلی تولیدکننده محتوا، داریم که در سرچهای مرتبط با متخصصین کپی رایتر و تولید کننده محتوا برای استخدام شدن را جذب میکند و در انتهای این دو صفحه، یک فرم «درخواست بررسی رزومه» تعبیه کردهایم که هر روز پذیرای رزومه یک یا دو کارشناس مدعی تولید محتواست.
رزومه ایشان را بررسی میکنیم و از ایشان می خواهیم که نمونه آثار قلمی خود را معرفی کنند. اگر در قلم ایشان نبوغ یا استعداد نویسندگی دیدیم رزومه ایشان را در سی آر ام خود جزو رزومه های خوب طبقه بندی میکنیم تا هرگاه توسط مشتری خود، مورد این سوال واقع شدیم که آیا دادهورزان در استخدام کارشناس تولید محتوا میتواند کمکی به ما بکند؟ پاسخ دهیم بله و رزومههای یاد شده را برای او ارسال کنیم تا با هر کدام که خواست مراوده کند و انتخاب نماید.
اما سابقه دو سال انجام این کار و فرستادن این رزومه، نشان داد عملا مشتریان صاحب سایت ما نمی توانند فرد مناسبی را که همزمان در تقاطع دانش کاری ایشان و هنر و استعداد نویسندگی باشد بیابند! این شد که عزم خود را جزم به حل اساسی این مشکل کردیم تا بتوانیم مانند سرویس طراحی سایت خود، با افتخار به مشتری بگوییم بدون نگرانی کار تولید محتوای تخصصی خود را به ما برون سپاری کن و لازم نیست نیروی درون تشکیلاتی استخدام کنی. اما اگر شما همچنان بر دریافت رزومه های مذکور اصرار دارید، با ما تماس بگیرید و بخواهید شما را به مهندس مهدی ربیعی ارجاع دهند و سپس از ایشان بخواهید رزومه های طبقه بندی شده از تولیدکنندگان خوب محتوا را برای شما ارسال کند.
باور کنید اگر شرکت تولید محتوایی مییافتیم که مساله را، درست و اساسی حل کرده بود، خود را به زحمت نمیانداختیم که واحد تولید محتوا، در وردینوراهاندازی کنیم و مثل بسیاری امور دیگر، مشتری را به سمت شرکت یا تیم مذکور راهنمایی میکردیم تا کار تولید محتوای خود را به ایشان برونسپاری کنند.
اما علیرغم وجود تعداد نسبتا زیادی تیم و شرکت و پلتفرم فعال در عرصه تولید محتوا، کسی را نیافتیم که مساله را چنان که باید درک کرده باشد و موفق به حل مشکل شده باشد. اما مشکل چیست که به عقیده ما حل کردن آن سخت است؟ پاسخ «تولید محتوای تخصصی در عرصه موضوعی کار سایت و مشتری» است!
سوالی که باید از همه مدعیان تولید محتوا پرسید و روی جواب ایشان قدری بیشتر تامل کرد این است : «شما، چطور در صدها عرصه تخصصی که مشتریانتان، یعنی صاحبان سایت های مختلف، به شما مراجعه میکنند، تولید محتوای تخصصی میکنید؟ چطور ممکن است تیم شما بتواند برای یک سایت مقاله تخصصی ارتودنسی دندان کودک تولید کند و برای سایت دیگری مطلب تخصصی معرفی آجرهای نسوز کورههای فولاد؟! آیا واقعا شما چند هزار نفر، انسان قلم بدست و نویسنده و ژورنالیست، که هر یک در یک موضوع و فیلد مشخص متخصص است دارید که تولید محتوای آن عرصه را فقط به او میسپارید؟! مسلم است که چند هزار نیرو ندارید! پس در عمل چه میکنید؟»
پاسخ ایشان چه می تواند باشد؟ عملا اتفاقی که پشت صحنه رخ میدهد این است که نفراتی معدود، که لزوما در هیچ رشته ای متخصص نیستند، رندانه نشسته اند و کلیدواژه ای که شما می دهید را در وب فارسی سرچ می کنند محتوای سایت های رقیب را گردآوری کرده، آنها را در یک فایل مایکروسافت ورد واحد کپی پیست می کنند سپس به خیال خود با مخلوط کردن پاراگراف ها و ایجاد تغییراتی در کلمات و به کارگیری مترادف ها و ویرایشی رد فعل و فاعل و ضمیر و مضمر، متن را به تعبیر خود بازنویسی کرده، به عنوان محتوا در سایت شما منتشر میکنند! و به خیال خام خود، توانسته اند الگوریتم تشخیص کپی گوگل را دور بزنند و بدون هموار کردن زحمت تولید محتوای کیفی، رتبه بالا در گوگل را، با موج سواری و بهره کشی از دسترنج تولید محتوای اصیل سایت های رقیب و دزدی محتوا، به شمای مشتری ساحب سایت، خدمتی کرده باشند!!
ما این روش ایشان را، جسارتا عین حماقت میدانیم و خیال توانایی فریب دادن الگوریتم گوگل را تصوری خام و کودکانه میبینیم که از وصلت نامبارک خودبزرگپنداری و عدم شناخت صحیح از عظمت گوگل زاده شده است! واقعا اوج خودبرترپنداری است که کسی فکر کند می تواند گوگل را، به عنوان معتبرترین شرکت دنیا و پر درآمدترین برند تاریخ بشریت، که بهترین مغزهای مهندسی و دانشمندان را در اختیار دارد و مجهز به قوی ترین قدرت پردازشی در سیاره است و بالاترین توان محاسباتی و پیچیده ترین الگوریتم های هوش مصنوعی را در اختیار دارد، با چند ویرایش در متن، شکست دهد و گول بزند! آنهم جایی که تمام اعتبار گوگل و درآمدزایی او و اصل وجودی او، وابسته به تشخیص درست آن است! «تشخیص محتوای اصیل از کپی»!!
گوگل تا سالها پیش، هنوز چاره ای برای تشخیص محتوای اصیل از کپی تدارک ندیده بود. این باعث شد عده ای موج سوار و دزد محتوا، شروع به سوء استفاده کردن از ضعف گوگل کنند و بدون آنکه زحمت کار پر مشقت تولید محتوای اصیل را بر خود هموار کنند، به همین روش کپی کاری و مخلوط سازی و مترادف گزینی، محتوای خود را به جای محتوای دست اول به گوگل قالب کنند! گوگل به ایشان رتبه می داد و کار به جایی رسید که صدای گلایه تولید کنندگان اصیل محتوا در آمد و گوگل را در معرض مساله ای هویتی قرار داد که آیا واقعا گوگل کپی کاران را بر صدر زحمت کشان رتبه می دهد؟! گوگل الگوریتم پنگوئن را آپدیت داد و به قوی ترین شکل ممکن یکبار برای همیشه قائله را خاتمه داد و دست کپی کاران و بهره کشان را از نتایج خود کوتاه کرد!
الگوریتم پنگوئن با دقتی بی نظیر، حتی در زبان فارسی، که روز به روز هم بهبود و ارتقاء پیدا می کند، به سادگی می فهمد که این محتوا، اصیل است و بار اول است که در وب رویت می شود و یا اینکه قبلا، عبارات آن در سایت های دیگر مشاهده شده است. محتوای اصیل را رتبه می دهد و محتوای کپی را تشخیص داده و مجازات می کند و به سایت هایی که مورد تعرض کپی قرار گرفته اند امتیاز مثبت می دهد. به عبارت دیگر، این ساده اندیشان ایرانی، فی الواقع با انتشار محتوای کپی کاری شده روی سایت شما، دارند به سئوی رقبای شما کمک میکنند! حال اینکه در ایران هنوز عزیزان دست بردار نیستند و مدعی هستند چنان تغییرات در متون را حرفه ای انجام می دهند که گوگل نمی فهمد!
بله. مشکل اصلی تولید محتوا اینجاست : «چگونه میتوان تولید محتوای تخصصی در عرصه کاری مشتری کرد؟!» ما راه حلی برای این مشکل اندیشیدهایم : «ترجمه» بله. ترجمه. ما در وردینو میدانیم دنیای غرب در همه زمینهها به مراتب از ما جلوتر است. لذا اگر بتوانیم در هر کلیدواژه، مطلبی از یک وب سایت بینالمللی به زبان انگلیسی بیابیم که از سایت یک تشکیلات معظم جهانی با کاری شبیه به مشتری ما باشد، ترجمه آن محتوا قطعا محتوایی تخصصی خواهد بود. این کار گرچه زحمت و هزینه دارد اما منجر به تولید محتوایی کاملا کیفی و دست اول خواهد شد که به مراتب کیفی تر از محتوای کپی دیگر مدعیان تولید محتواست.
تولید محتوای مستمر، یعنی تولید محتوای پیوسته، همیشگی، ادامه دار، غیر منقطع. اصولا سایت موجودیتی زنده است که نیازمند رسیدگی است و رسانه ای است که به شرطی که دائما در آن فعال بمانید موفق به پر رونق کردن کسب و کار خود خواهید شد. خصوصا وقتی هدف شما از تولید محتوا سئو باشد، باید بدانید این با یک یا چند آپدیت میسر نمی شود و باید تولید محتوا به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
اگر سایت شما مدت مدیدی از آپدیت بیفتد، بودجه کش سایت شما توسط گوگل پایین میآید و اکر پس از مدتی آپدیت را از سر گرفتید، طول می کشد تا گوگل دوباره سایت شما را باور کند و بودجه کش شما را افزایش دهد.
خیر. ما ممکن است در فرایند تولید محتوا از عکس های اینترنتی و یا تصاویر از مخازن عکس بینالمللی که مشترک دلاری هستیم در سایت شما استفاده کنیم یا ویدیوهایی را از اینترنت پیدا کنیم، اما عکسبرداری و فیلمبرداری از شما و مکان شما مقوله ای مجزاست که باید با استودیوهای عکاسی پیشنهادی دادهورزان انجام دهید.
خیر. ما هنوز وارد این حوزه نشدهایم. اما تقاضای این مورد زیاد از جانب مشتریان به ما میرسد. لذا ممکن است به زودی در این حوزه هم ورود کنیم. چون در این زمینه زیاد مورد مشورت مشتریان خود قرار می گیریم وقت گذاشته ایم و پارتنرهای مدعی این معنا را شناسایی کرده ایم تا به مشتری پرسشگر معرفی کنیم.
خلاقیت در تولید محتوا، یعنی اینکه ایدههایی به ذهن شما برسد که به ذهن رقبای شما نرسیده است و منجر به تولید محتوایی با کیفیت تر، زیباتر، جذاب تر و موثرتر شود. مثلا وقتی یک بیمارستان، دفترچه ای را در لابی ورودی خود تعبیه کرده است و به واحد ترخیص خود، آموزش داده که از بیمار بهبود یافته، قبل از ترک بیمارستان بخواهد که نظر خود را آنجا قید کند و سپس این نظر به همراه عکس بیمار روی وب سایت منتشر شود، چنین چیزی را یک ایده محتوایی می نامیم. هم انتشار نظرات مثبت روی سایت بیمارستان موثر است و هم برای تولید مستمر این محتوا چاره اندیشی شده است.
نمونه دیگری از خلاقیت محتوایی، تهیه یک دوربین عکسبرداری ۳۶۰ درجه پانوراما توسط شرکتی ساختمانی است که هر گاه پروژه ای ساختمانی را به اتمام رساند، از چندین نقطه از آن، عکسبرداری ۳۶۰ می کند و سپس این تور مجازی را در صفحه معرفی آن پروژه درج میکند.
قانون مشخصی که به همه بخورد وجود ندارد و اگر هدف سئو است، نرخ آپدیت بایسته شما، بستگی به میزان فعالیت رقبا دارد. قطعا شما برای جلو افتادن از رقبا، باید نرخ آپدیتی ولو اندک بالاتر و زود به زودتر از ایشان داشته باشید. اما در تنظیم سطح نرخ آپدیت خود باید این نکات مهم را رعایت کنید :
گوگل برای هر سایتی یک بودجه کش در نظر می گیرد. روز اول که بات های کش کننده صفحات، سراغ یک سایت تازه تاسیس می آیند تعداد صفحات زیادی از آن را کش نمی کنند. در بازگشت به گوگل میگویند ما را دوباره مثلا ۲۵ روز دیگر سراغ این سایت بفرست. ۲۵ روز دیگر اگر دیدند سایت نسبت به نوبت قبل، رشد محتوایی داشته، اینبار تعداد صفحات بیشتری را کش می کنند و در مراجعت از گوگل می خواهند که این بار ۲۰ روز بعد ایشان را سراغ آن سایت بفرستد. اگر افزایش آپدیت سایت همینطور ادامه پیدا کند گوگل هم زود به زود به سایت سر خواهد زد تا مطمئن شود نرخ سرکشی اش به سایت شما، با نرخ آپدیت شما تطبیق شده است.
به همین ترتیب اگر وقتی نوبت بعد، ربات های کش کننده، مطابق با زمانبندی قبلی، به سایت شما سر زدند اما متوجه شدند هیچ آپدیتی در این مدت صورت نپذیرفته، در مراجعت به گوگل می خواهند که نوبت بعدی سرکشی را برای تاریخی دورتر تنظیم کند و این روند هم در صورت ادامه توقف بروزرسانی شما، تا جایی پیش می رود که گوگل دیگر به سایت شما سرکشی نکند.
اکنون بهتر متوجه می شوید که چرا باید نرخ آپدیت شما روی عددی متناسب با توان شما تنظیم شده باشد و به آن متعهد باشید و سعی کنید سایت تان از آن نرخ مشخص آپدیت عقب نیفتد. هر سایتی باید به عددی متناسب با توان خودش و بر اساس میزان فعالیت رقبایش برسد.
خیر. الگوریتم هوش مصنوعی تشخیص کپی گوگل، باید چنان دقیق باشد که بین چندین نگارش از افراد مختلف از یک موضوع واحد، با کپی ایشان از روی محتوای هم فرق بگذارد. همچنین باید بتواند بین دو یا چند مطلب که بدون کپی از هم، اما ترجمه از یک منبع واحد هستند، با وقتی کسی محتوای ترجمه شده دیگری را کپی کرده و تغییرات می دهد فرق بگذارد. گوگل کار خود را بلد است و اگر نمی توانست بین این موارد فرق بگذارد امروز معتبرترین و سود زا ترین شرکت دنیا نبود.
اگر یک معلم انشاء، در کلاس درس، از همه بچهها بخواهد در موضوع «تابستان خود را چگونه گذراندید» مطلب بنویسند، طبیعتا این مطالب تا حدود زیادی شبیه به هم در خواهد آمد اما این دلیل تقلب دانش آموزان از روی دست یکدیگر نیست. اما ذهن معلم باهوش، ممکن است در حین خواندن انشاء توسط یکی از دانش آموزان، مشابهتهایی بیش از حد و غیرمعمول با دانش آموز دیگر احساس کند که نسبت به کپی برداری وی ، مشکوک شود و استفسار کند. این تشخیص، خط معینی دارد که در ذهن اتفاق میافتد.
گوگل سعی کرده بسیار دقیق همین ساختار را در الگوریتم هوش مصنوعی خود پیاده کند. گرچه شاید نتوان گفت در این کار صد در صد موفق بوده و نتوان ادعا کرد هیچ کسی در دنیا نیست که نتواند از چنگ تشخیص درست این الگوریتم بگریزد، اما به هر حال گوگل در سطح جهانی موفق شده، خیلی عالی، جلوی مفت خوران و تنبلان کپی کننده و به یغما برندگان دسترنج دیگران را بگیرد!
بعید است فرض سوال به واقعیت بپیوندد و گوگل گول بخورد و نتواند محتوای کپی شده را تشخیص دهد. اما گیرم فرض محال این اتفاق افتاد، همچنان جنبه اخلاقی داستان پابرجاست. آیا ما حق موج سواری بر حاصل دسترنج دیگران و کپی کردن محتوایی که کس دیگری زحمت کشیده را داریم؟ انواع جواب هایی که ممکن است بشنویم :
در بی اخلاقی بودن کپی کردن محتوا از سایت های رقیب، همین بس که از خود بپرسید آیا شما خودتان، تمایل دارید کس دیگری با محتوایی که شما زحمت کشیده اید و روی استی منتشر کرده اید همین کار را بکند؟!
خیر. آنچنان که اعلام کرده است محتوای ترجمه شده از زبان دیگر را محتوای اصیل می شمارد و این کاری پرزحمت و تلاشی مفید است که منجر به خلق نوعی از تولید محتوای کیفی و با اصالت است.
بدیعنویسی توانایی قلم و ذهن یک نویسنده یا ژورنالیست است که بتواند موضوع واحد را بارها و بارها، با بیان های مختلف بازنویسی کند طوری که هیچ کدام کپی دیگری نباشد. لطفا همین تعریف بدیعنویسی را در حالات زیر ببینید که چطور بدیعنویسی شده است :
بدیع نویسی هیچ اشکالی ندارد و از دید گوگل کپی کاری تشخیص داده نمی شود و گویی واقعا چندین نفر، با قلم متفاوت، موضوع واحد را پوشش محتوایی داده اند. اما کپی محتوا، از دید گوگل مضموم و ناپسند و ممنوع و مستحق جریمه و تنبیه است. اگر بپرسید دقیقا فرق کپی کاری با بدیع نویسی چیست توجه شما را به این دو حالت جلب میکنیم :
سناریوهای بسیاری پیش میآید که هنر بدیعنویسی را در تولید محتوا، خصوصا به هدف گوگل، لازم میکند
این ها سه اصطلاح خود ساخته دادهورزان، برای توصیف حجم محتوا و رسیدن به تعریفی واحد بین ما و مشتری در سنجش طول مطالب است :
ممکن است به مرور زمان، با پیچیده شدن رقابتهای کلی سئو در همه عرصهها، تعریف دادهورزان از واژگان یاد شده تغییر پیدا کند و مثلا مگاکانتنت بشود محتوایی ۲۰۰۰ کلمهای، گیگاکانتنت ۴۰۰۰ کلمهای و تراکانتنت ۶۰۰۰ کلمهای.
بله! چه سوال مجربی! در مواردی گرچه نادر اما این رخداد پیش میآید که ما برای موفقیت سئویی در کلیدواژه مشخصی، به مشتری محتوای گیگاکانتنت یا تراکانتنت را پیشنهاد دادهایم و او هم قبول کرده و پرداخت نموده است، اما در عمل وقتی همکاران واحد تولید محتوای ما دست اندر کار پروردن محتوا میشوند، نتوانند آن را بیش از مگاکانتنت بپرورند! یعنی کشش مطلب اقتضای پروردن تفصیلی تر را نداشته باشد مگر اینکه بخواهیم به قصه سرایی و اطاله کلام بیفتیم که ما صحیح نمی دانیم.
در چنین مواردی جای نگرانی نیست. زیرا اگر ما نتوانیم محتوا را بیشتر بپروریم قطعا هیچ رقیب دیگری هم نخواهد توانست محتوا را کاملتر بپرورد و معلوم خواهد شد ارزیابی اولیه که این کلیدواژه گیگاکانتنت میخواهد درست نبوده و مگاکانتنت برای آن بس است. طبعا در این حالت اضافه مبلغ اخذ شده از مشتری یا به او عودت داده خواهد شد و یا به حساب مبلغ موعد ماه آینده او گذاشته خواهد شد.
شما بگویید چطور میخواهید مطمئن شوید؟ حقیقت این است که هیچ راهی برای کسب اطمینان شما وجود ندارد، به جز اینکه بدانید شرکتی پاکدست، راستگو، اخلاقمدار و درستکار را برای تولید محتوا برگزیدهاید. شرکتی که اهل تمایز گذاشتن پول سفید و پول سیاه باشد و خداوند را ناظر بر کار خود بداند و از تلاش برای خدمت به مردم گریزان نباشد.
از آنجا که ما ارائه سرویس تولید محتوا را تنها به مشتریان شرکت دادهورزان که قبلا طراحی وب خود را به ما سپردهاند محدود کردهایم، لذا خوشبختانه میتوان مطمئن بود که شما قبلا یکبار فرایندها و سرویسدهی ما را دیدهاید و لذا راحتتر از یک مشتری تازهوارد میتوانید مطمئن شوید که دادهورزان، هیچگاه دست به چنین کار زشت و ناپسندی نمیآلاید!
این موضوع بسیار محتمل است و یادتان هست که دادهورزان، در کلیدواژه «طراحی سایت عرصه فلان» که رسته کاری شماست در صدر نتایج گوگل پیدا می شود و همانطور که شما از همین طریق با ما آشنا شدید، دیگر هم صنفی های شما هم با ما آشنا خواهند شد. البته لزوما همه کسانی که طراحی سایت خود را به ما میسپرند مشتری خدمات سئو و تولید محتوای ما نمیشوند اما به هر حال دیر یا زود اتفاق مورد سوال شما رخ خواهد داد.
قطعا انتظار ندارید که ما به این خاطر که سئوی شما را پذیرفتهایم سئوی مشتری بعدی هم عرصه را رد کنیم و نپذیریم! شما هم حق چنین تقاضایی از ما را ندارید و حتی اگر بابت چنین تعهدی حاضر به پرداخت مبلغ کلانی هم شوید، ما خود را ملزم به دادن چنین تعهدی نمیبینیم! آنچه غیراخلاقی است و ما به آن سخت پایبندیم که هرگز مرتکب نشویم استفاده از همان محتوایی برای دیگری است که به هزینه شما تولید شده است. اما اینکه با تولید محتوایی مجدد و از نو، رقیب را هم سئو کنیم، هیچ غیراخلاقی نیست.
در عمل عین پروسهای که برای شما اتفاق میافتد، رقیب هم نیازسنجی سئو میشود. ممکن است او در تحقیقات کلیدواژهای ترکیبی متفاوت از کلمات کلیدی را پسند کند و ممکن است در توافقنامه سئو با نرخ ماهیانه متفاوتی تولید محتوا را از ما بگیرد. طبعا اگر جایی که شما برای کلمهای کلیدی، محتوای ۱۵۰۰ کلمهای خریداری کردهاید و کار شده است، او محتوای ۳۰۰۰ کلمهای و یا ۴۵۰۰ کلمهای بگیرد، بالاتر از شما ظاهر خواهد شد. اما شما را از نتایج بیرون نخواهد انداخت و نهایتا رتبه ۱ را که در اختیار شما بوده تصاحب خواهد کرد و شما را به رتبه ۲ تنزل خواهد داد. طبیعتا این راه برای شما هم باز است که باز به ما مراجعه کنید و محتوایی کاملتر از او را تقاضا کنید تا رتبه خود را باز پس بگیرید!
قطعا یکی بیشتر، رتبه یک را اخذ نخواهد کرد و او کسی خواهد بود، که در کلمه کلیدی یاد شده، محتوای کاملتری را خریداری کند. اما دنیا در رتبه ۱ تمام نمی شود و دیگران می توانند رتبه ۲ به بعد را اخذ کنند و همچنان در صدر باشند و از سئو لذت ببرند. کاری که ما نخواهیم کرد استفاده از محتوای تولید شده برای یکی، جهت دیگری است! اما همزمان کمک کردن به چند رقیب در رقابت کار غیر اخلاقی نیست و طبعا کسی که سئو اهمیت بیشتری برایش داشته باشد و بیشتر هزینه کند تا با نرخ ماهیانه بالاتری تعداد محتوای بیشتری در واحد زمان روی سایتش آپدیت شود و یا هر محتوا را کاملتر خریداری کند، رتبه بالاتری اخذ خواهد کرد.
بله. میشود! اما چندان لزومی ندارد! اگر همکار استراتژیست سئو و تولید محتوا، جایی در مورد کلیدواژهای، محتوای مثلا گیگاکانتنت تجویز کرده، یعنی احساس کرده با چنان محتوایی می توان به صورت پایدار صدرنشین نتایج شد. توصیه این است که شما هم همان محتوای گیگاکانتنت را صحّه بگذارید. اگر در آینده رقیبی پیدا شد که جایگاه نخست را از شما گرفت، میتوانید برگردید و از ما بخواهید آن محتوا را به تراکانتنت ارتقاء دهیم.
بله. معنای این سخن آن است که محتوا را کاملتر کنیم. یعنی قبلا مثلا مگاکانتنت کار کردهایم و رتبه گرفتهایم و مدتها صدرنشین نتایج بودهایم، اما بعدا رقیب یا رقبایی پیدا شدهاند که از ما جلو زدهاند، در چنین حالتی یا به توصیه ما یا به خواهش مشتری، به اندازه کافی محتوای جدید به صفحه اضافه میشود تا مثلا محتوای مگاکانتنت به گیگاکانتنت ارتقاء پیدا کند. مشتری هم طبعا فقط مابهالتفاوت را پرداخت میکند.
ماهانه. بسته به خروجی فاز نیازسنجی سئو و بر اساس توافقی که با خود شما در سند راهبردی پیشنهادنامه سئو اتفاق میافتد، مشخص می شود که دادهورزان باید چند محتوا و چه محتواهایی را برای شما کار کند. بر همین اساس میزان مبلغ ماهانه مشخص میشود.
خیر. البته که وقتی تولید محتوای به هدف سئو را به دادهورزان برونسپاری کردید، به این معناست که نمیخواستهاید این کار را درون تشکیلاتی ادامه دهید و ما هم در دادهورزان طوری این مهم را عهدهدار میشویم که باری بر زمین نماند تا شما نیازمند نگه داشتن نفر یا تیم درون تشکیلاتی خود باشید. اما اگر فرد تولید محتوای درون تشکیلاتی شما، انواع تولید محتوا در بروزرسانی خبری و مقالهای و یا شبکه های اجتماعی شما را به جز نیت سئو عهدهدار است میتواند کار خود را ادامه دهد. آنچه ما انجام میدهیم تولید محتوا به نیت سئو است.
ما فرض را بر این گذاشتهایم که مشتری با برونسپاری تولید محتوای خود به وردینو، قصد داشته درگیر این مسائل نشود. بارها در همین صفحه یادآور شدهایم که اگر یک مشتری خودش توان تولید محتوا دارد و در خود و یا مجموعه خود این استعداد را میبیند قطعا تولید محتوای درون تشکیلاتی کیفی تر از نتیجه ای خواهد بود که شما از برون سپاری تولید محتوا بدست می آورید. لذا به این تعبیر اگر مشتری که تولید محتوای خود را به ما برون سپاری کرده بعد از مدتی با دیدن صفحات تولید محتوا شده توسط همکاران ما، احساس کرد فوت و فن کار ما را یاد گرفته و خودش می تواند ادامه دهد ما از این مساله استقبال می کنیم.
اما این به معنای رسالت ما در وقت گذاشتن آموزش دهی تولید محتوا یا نکات کپی رایتینگ یا قواعد سئو نویسی به مشتری نیست و ما نه فرصت این کار را داریم و نه چنین وظیفهای که در تشکیل و تقویت و آموزش و استقرار نفر یا تیم تولید محتوای داخلی مشتری ایفای نقش کنیم.
با افتخار، گروه نرمافزاری وردینو را به شما معرفی میکنیم. ما متخصصانی هستیم که در زمینهی ساخت نرمافزارهای کاربردی برای استفادهی عمومی فعالیت داریم. با بیش از ۱۵ سال تجربه در این زمینه، توانستهایم به عنوان یکی از برترین تیمهای تخصصی، راهکارهای نوآورانه و موثری را ارائه دهیم. اعتماد شما به ما، انگیزهی اصلی ماست تا بهترین خدمات را ارائه دهیم.
کارشناس فروش (داخلی 1) : 02191099534
کارشناس فنی (داخلی 2)
درحال حاضر وردینو درحال بروزرسانی میباشد ولی امکان خرید وجود دارد.
درصورتی که نیاز به راهنمایی یا خرید راحتر از طریق تماس تلفنی دارید، میتوانید با شماره
02191099534
تماس بگیرید.