خدمات بهینه‌سازی سرعت لود

لیست قیمت و شرح خدمات بهینه سازی سرعت لود صفحات و بالا بردن رتبه جی‌تی‌متریکس و بهبود وب ویتال‌ها

بهینه‌سازی سرعت لود چیست؟ وب ویتال‌ها چیستند و چرا این موضوع برای سئو مهم است؟

اگر به دنبال موفقیت بلندمدت وب سایت خود هستید باید مطمئن شوید معیارهای ضروری سلامت سایت یا همان وب وایتال (Web vitals) ایجاد شده توسط گوگل در طراحی وب شما رعایت شده است. هسته وب وایتال (Core Web Vitals)، مجموعه‌ای از موارد قابل اندازه گیری به‌وسیله ابزارهای گوگل است که نشان‌دهنده وجه متمایزی از یک تجربه کاربری است. معیارهایی که هسته وب وایتال را تشکیل می‌دهند، بر روی سه جنبه از تجربه کاربری متمرکز است: بارگذاری (loading)، تعامل (Interactivity) و ثبات عناصر بصری (Visual Stability)، همچنین شامل معیارهای زیر و تا آستانه آن‌ها می‌شود:

  • بزرگ‌ترین ترسیم محتوایی یا (Largest Contentful Paint (LCP : این عنصر، عملکرد بارگذاری را اندازه‌گیری می‌کند در واقع مدت زمانی که طول می‌کشد تا بزرگترین محتوای صفحه (تصویر، ویدیو یا نوشته) قابل مشاهده شود. به‌منظور فراهم کردن تجربه کاربری بهتر، LCP باید در ۲.۵ ثانیه از زمان شروع لود آن بارگذاری شود.
  • تأخیر اولین ورودی یا First Input Delay) FID): این عنصر، تعامل وب‌سایت شما را بررسی می‌کند. برای ارائه تجربه کاربری بهتر، تأخیر اولین ورودی صفحات باید کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه باشد.
  • تغییر تجمعی صفحات یا Cumulative Layout Shift) CLS): با استفاده از این عنصر، ثبات بصری اندازه‌گیری می‌شود. به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر، نیاز است که CLS صفحات، کمتر از ۰.۱ باشد.

شما بهترین وب‌سایت را، با قوی‌ترین زیرساخت فنی، از بهترین شرکت طراح وب کشور، وردینو، گرفته‌اید و البته سرعت لود خوب و قابل قبول موضوعی است که ما برای همه وب سایت هایی که طراحی می‌نماییم،‌ لحاظ می‌کنیم و قطعا یک سایت با سرعت لود پایین، مصداق بی کیفیتی شرکت طراح وب است. اما رساندن یک سایت به حداکثر سرعت لود و بهینه سازی وب ویتال ها تا جای ممکن، لزوما وظیفه اولیه و بدیهی شرکت طراح، درباره همه پروژه‌هایی که انجام می‌دهد نیست. زیرا :‌

  • بسیاری از مشتریان سئو لازم ندارند و از روز اول هم معلوم می‌کنند که بازاریابی ایشان، نیازمند سئوی وب سایت نیست و لذا حاضر نیستند از خیر بعضی سکشن‌های محتوایی و افکت‌ها، به دلیل بهینه‌سازی حداکثری سرعت لود بگذرند.
  • همچنین تعداد دیگری از مشتریان هستند که وقتی در تعادل معکوس بین گرافیک سنگین و سرعت لود بالا، مخیر می‌شوند، بنا به دلایلی نظیر اهمیت جذابیت بصری برای مدیریت و یا برندسازی و اصرار بر یونیک بودن، گرافیک سنگین را انتخاب می‌نمایند و خودخواسته، سرعت لود بالا را فدا می‌کنند.

وردینو، که کانال اصلی بازاریابی‌اش در جذب مشتریان خواهان طراحی سایت، سئو است و در طول تمام 20 سال سابقه فعالیت خود در صنعت طراحی وب، مشتریانش را از سئو جذب می‌کرده است، به خوبی از اهمیت وب‌ویتال‌ها و حداکثری بودن سرعت لود، در روزگار امروز که کاربران فرصت ندارند منتظر لود افکت‌های زیبای یک وب سایت بنشینند، بهتر از هر کسی آگاه است و این قواعد را در وب سایت خود، از روز اول لحاظ کرده است. به عبارتی، چون می‌خواسته وب‌ویتال‌ها را حداکثری ارضا کند، از خیر بسیاری افکت‌های گرافیکی گذشته، محتواهای سنگین را فدا کرده و صفحات سایت خود را، در اوج سادگی و بی‌پیرایگی طراحی نموده است. البته وظیفه ماست که وقتی مشتری، عمدتا در ابتدای پروژه، که صرفا نگاهش گرافیکی است و بر جذابیت‌های بصری بیش از حد اصرار می‌ورزد، به او تذکر دهیم که وب‌ویتال‌ها و سرعت لود را قربانی می‌کنی، اما اگر نپذیرفت، طبعا تسلیم خواسته او می‌شویم و همانگونه که خواسته طراحی می‌کنیم.

لذا این موضوع، یعنی به حداکثر سرعت لود رساندن و بالاترین امتیازها را در وب‌ویتال‌ها کسب کردن، وظیفه پیش فرض شرکت طراح نیست و مشتری که خواهان چنین برتری است، باید مبلغ این خدمات اضافه و تلاش علیحده را، مجزا بپردازد. همچنانکه شرکت‌های خودروسازی، خودروهای سواری معمول خود را، با سرعت قابل قبول می‌سازند، اما اگر مشتریانی، سرعتی فراتر و در حد سرعت خودروهای مسابقه خواستند، باید با مبلغ بالاتری، خودروهای اسپرت آن شرکت خودروساز را بخرند.

گرچه یک صفحه بسیار ساده که بدون هیچ عکس یا ویدیویی، صرفا عنوانی و متنی داشته باشد، قطعا بهترین سرعت لود را خواهد داشت، اما پس تکلیف رسالت سایت در تنوع محتوا چه می‌شود؟ جذابیت بصری چه می‌شود؟ پس قطعا بهینه‌سازی حداکثری سرعت لود، برای اینکه همه چیزهای خوب دیگر را فدا نکند، باید با باندیشه به محتواهای ضرور و غیرضرور، طیف مخاطبین وب سایت و رسالت‌ها و اهداف صاحبان سایت باشد. بر همین اساس می‌توان فهمید که سرعت لود بهینه برای همه سایت ها یک عدد مشخص نیست و بالاترین سرعت لود متناسب با موضوع و کار یک وب سایت ممکن است با دیگری فرق داشته باشد.

ما در این صفحه، شرح خدمات و لیست قیمت و نمونه‌کارهای سرویس بهینه‌سازی سرعت لود را به دست داده‌ایم و به شرطی که شما مشتری قبلی ما باشید، یعنی وب‌سایت‌تان، توسط شرکت وزدینوطراحی شده باشد و روی زیرساخت‌های استاندارد ما باشد، می‌توانید از این سرویس، بهره‌مند شوید.

پکیج پایه (Base)

3,000,000 تومان مدت انجام : ۱ روزه

عدد وب ویتال دسکتاپ حداکثر ۸۰

عدد وب ویتال موبایل حداکثر ۵۵

پکیج استاندارد (Standard)

6,000,000 تومان مدت انجام : ۲ روزه

عدد وب ویتال دسکتاپ حداکثر ۹۰

عدد وب ویتال موبایل حداکثر ۶۵

پکیج حرفه‌ای (Professional)

9,000,000 تومان مدت انجام : 3 روزه

عدد وب ویتال دسکتاپ بالای ۹۰

عدد وب ویتال موبایل حداکثر ۷۵

طرز نگاه ما به وب ویتال ها

مانیفست‌های فکری و دیدگاه‌های سیاست‌گذاری ما در ارائه خدمات بهینه سازی سرعت لود و بهبود امتیازات وب ویتال ها

تجربه کاربری ارجح بر زیبایی بصری

گرچه یک سایت باید زیبا و جذاب باشد، اما در استفاده از گرافیک و افکت‌ها نباید زیاده‌روی کرد زیرا اگر بر تجربه کاربری اثری منفی بگذارد، سایت شما رتبه نخواهد گرفت و دیده نخواهد شد.

سئو، یعنی اولویت دادن به سرعت لود

وقتی قرار است منبع اصلی تامین بازدید سایت شما سئو باشد، بایست قدری بیش از معمول به سرعت لود و بهینه‌گی وب‌ویتال‌ها اهمیت دهید ولو مجبور شوید قدری از خیر زیبایی بگذرید.

در تولید محتوا هم باید جانب تعادل را داشت

ایده محتوا هرچقدر بیشتر بهتر لزوما صحیح نیست و می بایست محتوا و تنوع اقلام آن تناسبی با موضوع داشته باشد. زیاده روی در تولید محتوا می تواند روی تجربه کاربری تاثیر منفی بگذارد.

لزوم عملکرد درست ادمین برای حفظ بهینه‌گی

اگر صفحه بهینه شود اما بعدا توسط ادمینی که آشنایی با وب ویتال و بهینه‌گی سرعت لود ندارد ویرایش شود و در محتوا و ساختار صفحه دست برده شود ممکن است بهینه‌گی از بین برود.

کیفیت وردینودر انجام بروزرسانی مختصر اما مستمر

مزایای برون‌سپاری این سرویس به داده‌ورزان نسبت به جای دیگر، از این قرار است :

حداقل درگیر‌سازی مشتری صاحب سایت

در تنظیم سرویس و ساخت فرایندها، سعی شده حتی‌الامکان کمترین زمان و توجه را از مشتری صاحب سایت بطلبد تا منطق برون‌سپاری او به یک شرکت متخصص مخدوش نگردد.

انتخاب پرسش و پاسخ‌های موثر

طی یک فرایند چندمرحله‌ای که می‌تواند با مشارکت خود مشتری هم همراه باشد، فهرستی از پرسش‌های موثر برای کسب و کار او تههی خواهد شد که به مرور پاسخ داده شود و در صفحه درج گردد.

پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات مشتری

اگر مشتری سوالی داشته باشد، ابهامی برای او پیش آید، مشورتی بطلبد یا تعارضی ببیند، همکاران متخصص ما در پشتیبانی، پاسخگوی سوالات و آماده راهنمایی او خواهند بود.

گزارشات منظم از روند بهبود نتایج

به صورت منظم و سیستماتیک، گزارشاتی از روند افزوده شدن محتوا به صفحات، به وی داده خواهد شد تا هم مطلع باشد و هم نتیجه پیشرفت کار و بهبود نتایج را مشاهده کند.

استفاده از معتبرترین منایع محتوایی بین‌المللی

در تولید محتوای تخصصی و کیفی و اصیل، در عرصه کاری مشتری، از بهترین و معتبرترین منابع بین‌المللی، که هم عرصه کار مشتری یا در فیلد مشابه هستند استفاده می‌شود.

تمدید سالی یکبار در صورت رضایت مشتری

مشتری به اختیار و نه به اجبار، هر سال یکبار، مبلغ دوره ۱۲ ماهه بعدی را پرداخت می‌کند تا روند تولید محتوای مختصر اما مستم و حفظ یا بهبود رتبه در گوگل ادامه پیدا کند.

نمونه مشتریانی که از سرویس سئوی محتوایی وردینو استفاده کرده‌اند

طراحی سایت برای کاشی و سرامیک متاسرام

www.metaceram.com

 

پرسشهای متداول (FAQ)

لیست سوالات مرسوم مشتریان راجع به خدمات پشتیبانی و نگهداری وردپرس در وردینو

اگر سایت از قبل، چند سالی فعالیت محتوایی داشته و توسط گوگل کش شده است نه، اما اگر سایت تازه تاسیس باشد و یا مدت مدیدی بدون آپدیت مانده باشد، مدتی طول می‌کشد تا توجه گوگل به آپدیت‌های جدید سایت جلب شود. اما در کل و به صورت معمول ۱ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا بشود ارتقاء رتبه صفحات در گوگل در اثر بهینه‌سازی وب‌ویتال‌ها را مشاهده کرد.

بله. احتمال آن زیاد است. موضوع وب ویتال ها موضوعی بسیار حساس است که می تواند با آپدیت های محتوایی بعدی شما تحت تاثیر منفی واقع شود. به عبارت دیگر اگر ما صفحه ای را به لحاظ وب ویتال ها اوکی کردیم تا بالاترین نمره را بگیرد اما کاملا محتمل است که با آپدیت محتوایی که شما بعدا روی آن انجام می‌دهید دوباره لازم شود وب ویتال ها از نو بررسی و اصلاح و ساماندهی شوند. ملاک سبز بودن کور وب ویتال، همان لحظه تحویل است و در قبال افت وضعیت وب ویتال ناشی از اعمال تغییرات توسط مشتری، مسئولیتی متوجه ما نخواهد بود.

 

بهترین ابزار page speed insights است همچنین در مواردی می‌توان از gtmetrix هم بهره برد. 

جستجو
فیلترها بصورت لحظه ای اعمال میشوند

جستجو

دسته بندی محصولات

دسته بندی

قیمت

محدوده قیمت - slider
محدوده قیمت - inputs

درحال حاضر وردینو درحال بروزرسانی میباشد ولی امکان خرید وجود دارد.

درصورتی که نیاز به راهنمایی یا خرید راحتر از طریق تماس تلفنی دارید، میتوانید با شماره 02191099534 تماس بگیرید.